Etna II. - pizzéria a Keletinél

Az Etna II. a Baross téren található, egy szálloda tőszomszédságában. Belépve rögtön a bizalomgerjesztő klasszikus kemencére esik a pillantásunk. Évekkel ezelőtt már jártam itt, a jó pizza megmaradt az emlékezetemben; a rokonában is ettünk egyszer a Markó utcában, az nem sokkal később bezárt...

Gyorsan lelövöm a poént, ha ez annak nevezhető: az Etna nagyjából hasonló benyomásokat tett ránk, mint az egykori Cantina Pasta Fresca: bármikor nyugodtan be lehet ülni egy pizzára, de a kifinomult olasz konyhai örömöket nem biztos, hogy itt érdemes keresni.
Kamilla teával kezdte a vacsorát, én meg paradicsomlevessel (700 Ft). Az utóbbi egyoldalúan savanyú volt - nem ártott volna megkóstolni a konyhán.
A pizzák kiválasztásakor kikerekedett a szemem, amikor az első - és legolcsóbbnak vélt - pizza mellett 3000 Ft körüli összeget olvastam. Aztán kiderült, hogy az Etnában egyszerűen a drágább tételekkel kezdődik az étlap. Pizzafronton picivel a középkategória felett vannak az árak, amit a fakemencés sütés és az emberes méret indokol is. Kamilla tonhalas-gorgonzolás-hagymás példánya (2100 Ft) és az én capricciosám (sonka, szalámi, gomba, articsóka, fekete olíva, 1950 Ft) egyaránt nagyon rendben volt.

Bár nem voltam már éhes, a tiramisu cappuccinónak (780 Ft) nem tudtam ellenállni. Tulajdonképpen kár volt, a kávéíztől és szesztől egyaránt mentes, csak a krémességével csábító édesség nem okozott különösebb élvezetet. Hozzá kell tenni, az ilyen tiramisu még mindig jobb, mint az intenzív növényihab-használattól tortaszerűen "megálló", hazánkban széles körben elterjedt rettenetek.
A következő látogatásunkkor aligha eszem levest, de a 10% szervizdíjjal együtt 7200 forintos számla kifizetése után nagyjából elégedettek távoztunk.

Konyha: 5 (átlagnál jobb)
Árszint: 3 (középkategória)
Ár/érték: 1.7 (néha ki lehet próbálni)
www.etna.hu
(látogatás időpontja: 2012. I. 26)

1. Hamarosan lesz dolgom a Fiúmei úton, talán betérek egy pizzára.
    Melyik szálló is ez, a (volt) Hungária?
    Bár lehet, hogy Liscsinszky Béla Degesz-ét látogatom meg a Szövetség utcában, ott sosem csalódom.

1. Golden Park Hotel, a Mosonyi utca (Rosenstein) felé vezető utcácska sarka.
      Liscsinszky Béla volt az Aranysárkány séfje, ugye? Én meg oda nézek be egyszer...

2. Jaja, a golden nélküli Park Hotelre emlékszem, '67-ben ott volt a bátyám esküvői ebédje.
    Igen, az Aranysárkány fénykora L.B. séfkedése idejére tehető, kb. 1983-től, kár hogy később nem jöttek ki egymással. (mármint Máhr Attila tulajjal.)

3. Egy pincérük viselkedése miatt nagyon rossz tapasztalatom van a _pesti_ ETNA-étteremről. Sajnos :(

Barátnőmmel (gluténérzékeny) már télen is ebédeltünk itt.
    Ezúttal is előre foglaltunk asztalt, de mivel a fél étterem üres volt, nem ragaszkodtunk a fenntartott helyhez és most, fél évvel később (2012. júliusában) ugyanoda szerettünk volna ülni (csendesebb rész, az utcától távolabb).
    2-3 asztal kivételével a többi üres helyet pár perce hagyhatták el, a terítékek még fent voltak: a mi "megszokott" asztalunk az egyik ilyen hely volt, le is ültünk ide. A pincér (egy kopaszodó, 35-40 körüli szemüveges „úr”) a tőlünk legtávolabb eső asztalt kezdte el leszedni, közben kihozta az italunkat, mi leadtuk a pizzarendelést és én MEGKÉRTEM ekkor, h. legyen szíves elvinni a mi asztalunkon maradt tányérokat (addigra mi összeraktuk egy kupacba, hogy neki egyszerűbb legyen letakarítani) - ő közölte, hogy ha mi ezt választottuk, akkor legyen jó úgy is - és a szemetet továbbra is otthagyta előttünk. :(
    Ilyen hozzáállással tovább nem akartam maradni, nem tudtam volna jóízűen enni - ugyanis én normál hangnemben _megkértem_, ő pedig járkálva és hátat fordítva válaszolt, még csak nem is állt meg velem szemben (szembenézve). Eljöttünk és kifelé menet elköszöntem - legalább megadom a tiszteletet - "Viszontlátásra!", ő pedig ezt válaszolta: "Inkább nem!"
    Egy általánosan viselkedni tudó ember sem engedhet meg ilyen hangnemet, aki pedig szolgáltatást nyújt, szerintem még kevésbé – szóval ez nagyon felháborító…

A Keletihez közeli (pesti) ETNA-étkezdébe biztosan nem fogok többet menni és másnak sem tudom jó szívvel ajánlani! :(
    Viszont utána (mivel barátnőm gluténallergiája miatt nem volt sok választási lehetőségünk) átmentünk a Rózsakertbeli éttermükbe, ahol a pincérhölgy nagyon-nagyon segítőkész! Ezt a budai ETNÁ-t viszont bátran látogassátok, minden tekintetben a legjobb!

2012. július 27. (az étteremben 21-én jártunk)
    Bognár Éva

1. Sajátos viselkedés, eléggé kiment már az ilyesmi a divatból... az "úrra" emlékszem, minket is ő szolgált ki, de akkor nem volt semmi probléma.
      Ellenkező véglet: mostanában két helyen (Harcsa Csárda, Százhalombatta és Rózsakert, Budaörs) is lehúztak a számlánkról ételt, amit megettünk, de nem ízlett.