Rablóhús a Hungexpón

Többek között azért nem sorjáznak itt az új írások, mert sokat dolgozom. Múlt héten az AgromashExpón kiállítottam négy napig, és természetesen megéheztem néha. A szabadban csodás gasztronómiai élvezetek hívogattak...


...mint például a 890 forintért kínált, kiszáradt, órákkal korábban kisütött pizzaszelet. Ellen tudtam állni, s elsétáltam a lacikonyhás maffia érdekszövetség 6-700 Ft/10 deka áron kínált olcsó húsai és húsos-zöldséges trutymákjai (szakmailag: ragu) előtt is. Igazán csábító volt a néha rablóhús, többnyire saslik néven kínált kisarasznyi nyárs, 1500-ért, de képes voltam kihagyni. Nem ittam mellé dobozos Drehert se, hétszázért. Hiába, az erős önuralom...


Következett a 700 forintos sima lángos, a 800 forintos sajtos, meg a 900 forintos tejfeles. Ó, istenem, ha nekem ennyi pénzem lenne lángosra, milyen szép lenne.
Kató néni kürtőskalácsa alapáron 1200, de lehet belőle bonsai méretet is kérni, potom 800 pénzért. Ez relatíve bizalomgerjesztő terméknek tűnt, ettem is már ennyiért a belvárosban, talán, de akkor karácsony volt.


Kissé odébb Putyi bácsi sütögette az autentikus sváb kenyérlángost. Nem akarom meggyanúsítani szegényt, de a pult alól előhúzott, majd olcsó tejföllel megkent, és a látványkemencébe betolt szivacsos alapanyag erősen emlékeztetett bizonyos nem feltétlenül házi termékekre. Putyi bácsira se költöttem, sejj.


Hátra volt még az ultimate csábítás, a házi rétes, 600-ért. Este akcióban adták, két darab után ingyen a harmadikat. Egy bökkenő volt vele az árán kívül: nem nézett ki jól.
És ekkor megláttam a királyi marcipángolyókat. 990 Ft volt 10 deka, de már nagyon kellett ennem valamit. Kissé meglepődtem, hogy az összeválogatott 4 db golyóbis alatt 20 dekát mutatott a mérleg, de megadóan kiperkáltam 2000 forintot. Végülis a nem túl jót meg kell fizetni, ennyiért alig lehet kapni lübeckit, az egyik leghíresebb cégtől, díszdobozban.


Másnap már ellenálltam mindennek. Mazsolás McVities kekszet majszoltam ebédre. Ez is elég szar volt, de legalább nem került sokba.

4 megjegyzés:

  1. Régi emlékeket ébreszt a beszámoló - valamikor, a hetvenes években magam is voltam kiállító. Egyedi volt a Hungexpo "gasztronómiája", már, ha egyáltalán annak lehet nevezni, hatalmas megvágásokkal, bizonytalan eredetű alapanyagokkal. A mi időnkben a halászlé és a grillcsirke volt a két legmegbízhatóbb fogás, és a III. kapu melletti bódésoron mindig volt banán!
    Mackóúr

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezeket talán azért nem árulják, mert túl költséges lenne. Egy tányér halászlevet aligha tudnának kihozni 5000 Ft alatt...

      Törlés
  2. Ennyire sokba kerül a helypénz vagy csak le akarják húzni a jónépet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy gyanítom, hogy a válasz is-is.
      A helypénz egyébként irtózatos a kiállítóknak is (a standunk 320000 Ft/12 nm volt, installáció nélkül).

      Törlés