Varga Balatonmelléki Csabagyöngye 2010

Termelő: Varga Pincészet, Badacsonyörs (www.vargabor.hu)
Beszerzési ár: kb. 350 Ft (hipermarket)
Pont (1-10): 3 alá (gyenge)

Vargáék "Az Év Első Bora" brandjét első kiadása óta kedveljük, évente megkóstoljuk (többnyire a száraz verziót, ugyanis létezik félédesben is). Ekkora cég ilyen bora esetében évjárathatásról beszélni viszonylagos - az idei mindenesetre a gyengébb eresztések közé tartozik, korábbi emlékeimhez képest több szénsavval és kesernyével rendelkezik. A bontás utáni napra a kesernye le is győzi a muskotályos aromákat és a picinyke testet, a szénsav távoztával jószerével semmi érdekes nem marad a borban.
A másik, pozitivista értelmezési lehetőség: egy aránylag iható palackos fehérbor ennyi pénzért best buy...

9 megjegyzés:

  1. Most biztosan én értem félre, de ez egy 2009-es bor ugye? Gondolom én, ezt a bort sokkal inkább lett volna érdekes megkóstolni 2009 novemberében. Szerintem azóta ez már egy másik bor lett. A termelő - szerintem - amikor egy ilyen bort forgalomba hoz, akkor frissességre, gyümölcsösségre, utaló jegyeket akarja hangsúlyozni. Ez azóta bizony ó bor lett, pedig nem annak szánták. Talán.

    VálaszTörlés
  2. Harangláb: nem, sajnos én voltam félreérthető a képpel. A cím (bornév) mindig pontos, az illusztráció néha esetleges, mivel a borokat csak végszükség esetén fotózom le és gyakran már a palack sincs meg, amikor írok róluk. A fotó Vargáék honlapjáról származik, ott még 2009-es kiadás fotója van.
    A jövőben jobban ügyelek az ilyenek elkerülésére.

    VálaszTörlés
  3. OKOK! Nem akadékoskodni akartam, de így már érthető nekem is:-). Igaz, ettől még ez a bor nem lett jobb. Sajnos.

    VálaszTörlés
  4. No, megleltem a palackot és megoldottam a problémát, kicseréltem a fotót.

    VálaszTörlés
  5. Hmm, ennek már a fotója sem tetszik.

    VálaszTörlés
  6. Borús időben készült. Nem szeretem kozmetikázni a fotókat, de most a kedvedért végrehajtottam némi beavatkozást...

    VálaszTörlés
  7. Jajajaj, én kérek elnézést de én nem a fotó technikai minőségére értettem, hogy nem tetszik, ha nem a dizájnra. Elnézését!!!!!

    VálaszTörlés
  8. :)
    Vargáék nem élharcosok a címkedizájnban (sem).

    VálaszTörlés
  9. De 12 millió palackot adnak el évente :D Az már a fél Balaton :DD

    VálaszTörlés