Halászlé a híd lábánál

A solti oldal egyik kövezésén próbáltam ismerkedni a halakkal, de az emelkedő, közepesen kávészínű Duna kihaltnak tűnt. Egyetlen balint láttam csak rabolni, megközelíthetetlen helyen. A homokpadon horgászgató helybélieket se zavarták a halak a napozásban. Délután 3 körül egy könnyű zápor véget vetett a békés semmittevésnek. Átkeltem a hídon és némi tekergés után megérkeztem a lábától északra található sárga épülethez.
A dunaföldvári Halászcsárdában még nem pakolták ki az asztalokat a kertbe (vagy beszedték őket a korábbi zápor miatt), de az asztalomtól így is ráláttam a hídra.


A csárda belseje nem kelt különösebb impulzusokat. A két terem közötti átjáró fölötti faburkolatról süllők és harcsák üvegszemei néznek le ránk. Valamikor tetszett az ilyesmi, ma már kevésbé. A szomszéd asztalnál 3 fős család. Tagjai olyan részletességgel vitatják meg a fogások jellemzőit és kóstolnak bele egymás ételeibe, hogy már-már azt hiszem, gasztroléhűtő-kollégák. A kiszolgálásra nem lehet panasz, a pincérek gyorsak és udvariasak.


A vegyes halászlé (1700 Ft) kb. fél liter, benne 2 méretes ponty- és egy harcsaszelet, meg egy pici pontytej. A passzírozott, homogén, uszadékoktól mentes, szép színű lé enyhén csíp és nekem túl sós. A halak jóízűek, nem frissen főzik őket a lébe. A ponty nagy, a kritikus helyeken zsíros jószág volt, itt-ott nyiszáltam volna még róla, ha én pucolom. A húsa kissé túlfőtt, de óvatosan mozgatható. A szálkáktól nem igyekeztek megszabadítani a szeleteket, figyelni kell evés közben. Ez szerintem nem baj, a hal szálkás állat, tehát figyelünk és szálkázunk (a bográcska és a mélytányér mellé kapok egy plusz tányért a szálkáknak). A harcsát aránylag fiatalon érte a végzet, a húsa feszes, kifogástalan.
Tisztességes minőségű, frissen vágott kenyeret és száraz hegyes pirospaprikát adnak a halászlé mellé. A paprikát úgy kapjuk, ahogy feltehetőleg fel volt akasztva, poros. Nem paprikázom a levet, de nem ezért, egyszerűen nem vágyom csípősebbre.
A halászlével önmagában is jól lehet lakni, de rendelhető kisebb adag is.


A desszertkínálat gerincét különböző palacsinták adják, a gesztenyést (700 Ft) kóstolom meg. A - gyakran unalmas - palacsinta lehetne éppen ínyenc desszert is. Pár apróság szükséges hozzá: frissen kell sütni, kiemelkedő minőségű töltelékkel ellátni, és ha öntetet-mártást adnak mellé, az élvezetes, minőségi legyen. Sajnos itt egyik feltétel se teljesül: a palacsinta legalább reggel óta áll, a gesztenyetöltelék valami olcsóbb, cukrozott termék, a csokiöntet kakaóból készült.
A dunaföldvári csárda nem szárnyal a magasban, de nem is kerülendő hely. Pontozásra majd akkor vállalkozom, ha szélesebben merítünk a választékból.

www.halaszcsardakft.hu
(látogatás időpontja: 2012. V. 27)

6 megjegyzés:

  1. Nagyon jól néz ki ez a tányér halászlé. Én éttermekben csak ritkán rendelek, inkább saját magam főzöm, saját fogásból. Szeretem benne a ponty patkókat, nem zavar ha kicsit bíbelődni kell a szálkákkal.
    Naplemente előtt jóval több rablást láttál volna mind délután háromkor... ;o)
    Üdv.

    Tom
    pecazas.blog.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülnék, ha ez a halászlé lenne a magyar éttermi átlag...

      Rablás: valószínű, ott azért több a hal, mint a főváros környékén. Csak sajnos nem a peca volt a fő program, és nem is az étteremtesztelés, hanem volt 3 szabad órám, amíg Kamilla Szabadszállás mellett lovagolt egy tanyán.

      Törlés
  2. Szia!

    Egy hónapja voltunk Komáromnál pergetni. Jimmy fogott egy 1,7-es balint és egy kiló harmincas jászt. Tegnap meg én egy 36-os süllőcskét.
    Szóval van hal Komáromnál... ;o)
    ... és Pest környékén is. :o)
    Ma este is szerencsét próbálok majd... :o)
    Üdv.

    Tom
    pecazas.blog.hu

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hal van mindenhol... az a kérdés, hogy mennyi... :)
      Én Dunaföldvár környékén voltam megint pár napot, de a peca kimaradt a programból, magas volt a Duna az ottani kövekhez képest.

      Törlés
    2. Tegnap ismét kijött ott egy tüskés hátú. Ezúttal egy 39 centis, kereken egy kilós példány. :o)
      Üdv.

      Tom
      pecazas.blog.hu

      Törlés
    3. Gratula!
      Nekem mostanság jobban esik a heverészés...

      Törlés