Báró Oláh-Csekonics vendégségben Gróf Degenfeldnél

Kamillát meghívták egy tarcali boros rendezvényre. Ajánlkoztam sofőrnek, hogy gyorsabban odaérjen és kóstolhasson.

Tarcal a kutatóintézetnél gyülekező vendégsereget leszámítva elég kihaltnak tűnt. Először a Kikelet pincénél próbáltam sütizni és kávézni, de a reklámtáblán beígért házi sütemények helyett mindössze egy csoffadt islerrel tudtak megkínálni. Meggondoltam magam és meleg ételre váltottam. Nem szerettem volna tovább gazdagítani méltán népszerű miniszterelnökünk vejét, így két lehetőség maradt, a csárda és a Gróf Degenfeld Kastélyszálló étterme - az utóbbit választottam.

A kastélyszálló éttermében sem nyüzsögtek a vendégek délidőben, hogy finoman fogalmazzak - a recepciós szinte megriadt érkezésemre. Az arisztokratikus beltérben lecsücsültem kevéssé arisztokratikus küllememmel, felgyújtották a villanyt és kértem egy cappuccinót. Megtanulmányoztam az étlapot, amit éjjel már otthon is megtettem. A helyszíni átnézés után is az erdei gombás vaddisznóragura (7500 Ft) gondoltam és kértem mellé egy deci formabontó tokaji bort, a Dobogó pince 2017-es pinot noir-ját.

A vaddisznóragu a sült nudlival és savanyított lilahagymával olvasva izgalmasnak tűnt, a valóságban kevésbé volt az. A tisztes adag húshoz és gombához (gombás vaddisznópörkölt) aránytalanul kevés köret, vagyis 5 db kisujjnyi nudli társult. Az utóbbi talán jó ötlet lenne, ha a húst sikerülne puhára főzni, viszont jelen esetben újramelegített sültkrumplira emlékeztető állagával inkább alulmúlt egy szimpla nudlit. Nekem semmi se jó, a bor ugyanis fáradtabb volt, mint én a korai kelés és 3 óra vezetés után. Szóvá is tettem - kiderült, hogy mások is mondták már.

Az élvezet számlája 15% szervizdíjat tartalmazott, további 500 forinttal kiegészítettem 12 rugóra, mivel a fíling valóban főúri. Az egyéb körülményeken még lehetne javítani...

(látogatás időpontja: 2023. XII. 9)

9 megjegyzés:

  1. De miután pialtal azért most is vezettel remélem, mert te egy uber fasza csávó vagy a törvény felett

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az ember mája 13%-os alkoholból 1 decit kb. 80-90 perc alatt bont le teljesen. Ezen idő alatt az étteremben a Chef & Pincér nevű lap egyik legújabb példányát olvasgattam, majd alaposan megszemléltem a recepcióval szemközt kiállított Degenfeld-borkínálatot, de végül nem szántam rá magam a vásárlásra.
      Örülök, hogy újra gyarapíthattam a tudományos ismereteidet.

      Törlés
    2. Nagy puszi a buksidra Gabika

      Törlés
    3. Mindig örülök, ha szeretnek.

      Törlés
    4. Közlekedési rendőr az autósnak: Fújjon bele, mert ha én fújom meg, abból nagy baj lesz... :)

      Törlés
    5. Ez nem csak a viccben hangzott el. Egy baleset utáni helyszinelésnél az autópályarendőrök mondták nekem-bűzlöttek a piától viszont maximálisan jóindulatúak voltak. Harminc éve.

      Törlés
    6. Már az autópálya rendőrök sem a régiek, Ványadt Ványadtovics Vinyov... :)

      Törlés
    7. a kultúrálatlan névtelen seggfejeknek az ebédhez fogyasztott 1 pohár bor már piálás. Na ezért van többek között a 2/3 ...

      Törlés
    8. Ennek az anonimusznak inkább valami régi beakadása van velem szemben... ettől még a zéró tolerancia nevű, rendőrállami marhaság nem menthető - aki 1 deci bor elfogyasztása után nem tud biztonságosan vezetni, az előtte sem tudott.

      Törlés