Jó halászlé Budapesten III. - Rosenstein

Ha jó halászlevet keresünk, magától értetődően adódik a Rosenstein, mint a házias ételek egyik legjobb forrása Budapesten. Nem is értem, hogy korábban miért nem ettünk itt halászlevet...


Januárban viszont már terveim között szerepelt a halászleves sorozat, így kivételesen a blogolás érdekében választottam meg ebédünk színhelyét édesanyámmal.


A pontyhalászlé vegyesen, belsőséggel (2000 Ft) harmonikusan paprikás és sós, passzírozott, de nem túl sűrű. Kiváló állagú hal van benne sűrűn irdalva és ami még ritkább, a belsőségek (tej és ikra) is remek állagúak, vagyis az előbbi ruganyos, az utóbbi pedig kanállal könnyen vágható, de nem esik atomjaira. A mennyiség tálnyi, a szokásos kisbográcsnál kevesebb, de bőséges. Ha valaki nem akarja a halászlevet főételként fogyasztani, a kis adag (1400 Ft) jó opció, talán gazdaságosabb választás is (nem annyival kevesebb, mint amennyivel olcsóbb). A halászléhez kissé tömör, de élvezetes fehér és barna házi kenyeret szervíroz pöpec, céglogós pamutkosárkában a hosszú évek óta itt dolgozó, kifogástalan munkát végző pincér.


A hallé után mama egyik kedvencét, a mandulás fogast Goujon módra, friss salátával (2800 Ft) ketten fogyasztottuk el. Ez igazi fitness-étel - és ennek némileg ellentmondóan hatalmas adag.
A Rosenstein nem egy fine dining-szentély és ez így van jól, viszont az utóbbi években kísérleteznek újraértelmezett ételekkel és látványosabb tálalással - sőt, blogolással - is. Az újhullámos fogások a séfajánlatban és a táblán találhatók, az utóbbiról választottam desszertet, a mákos süteményt (1500 Ft). Ez kis hengernyi mákmousse, vékony piskótatalppal, a belsejében meggyzseléből készült koronggal, némi robbanós csokis cukorka és gránátalmamag kíséretében. Korábban nem voltunk lenyűgözve a Rosenstein desszertjeitől és ez a példány se győzött meg, az árát pedig túlkapásnak éreztem.
Utolsó fogásként őzragulevest (950 Ft) kértünk, elvitelre, beteg édesapámnak. A beltartalommal és a mennyiséggel egyaránt nagyon elégedett volt.


Mi is elégedettek voltunk a vendéglővel. Az ételek mellé lecsúszott egy pohár őszibaracklé és 2 deci a ház vörösborából, így szervizdíjjal 11500 forintot fizettünk.

Konyha: 6.5 ()
Árszint: 3 (középkategória)
Ár-érték arány: 2.2 (minőséggel arányos árak)
www.rosenstein.hu
(látogatás időpontja: 2014. I. 4)

2 megjegyzés:

  1. Régen nyilvánítottam véleményt, de most nem tudom megállni, hogy el ne mondjam, ami a lelkemet nyomja.
    A Rosenstein nem sokat mondott nekem, rég eltávoztam székesfővárosunkból, így olyan kollégáktól vagyok kénytelen beszerezni az információkat, akik rendszeres látogatói a pest- budai éttermeknek, ezek pedig a német és osztrák kollégák. Annyit regéltek már nekem a Rosenstein ár- érték arányairól, hogy márciusban egy kiállítás alkalmával kénytelen voltam én is tesztelni. Nem csalódtam. Az adagok hatalmasak, nem bírtam vele, pedig csak reggeli volt, utána pedig egésznapos tárgylások, fordítások. Az íze remek és a felszolgálás nagyon figyelmes. Legközelebb fix célpont, ha Pesten járok, főleg, hogy péntek délután nem kaptunk asztalt estére. :-))

    Lenne még egy tesztajánlatom. Nem hagyományos, inkább érdekes összeállításokat kínáló étterem Cegléden a La Toscana. Nekem bejött. Érdekelne a véleményed, ha még nem jártál ott, egy adandó alkalommal.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Rosensteinben mindig jókat ettünk, a kevésbé lelkesítő desszerteket leszámítva.
      La Toscana: igen ritkán járok Cegléden, de ha mégis, eszem ott valamit. :)

      Törlés