Modern idők

Szeptember közepe óta javítják a számítógépemet, egy viszonylag idős, de eddig kielégítően működő Fujitsu-Siemens laptopot. Előrelátóan azon tárolom a különféle belépőkódokat és beállításokat is, amikkel fel tudok csatlakozni a céges postafiókra és a metszőollós honlapomra. Meg persze a gasztronómiai témájú fotók is rajta vannak, a vagdosásukhoz szükséges képbuheráló programmal egyetemben.
Tiszta szerencse, hogy még nincs szezonja a metszőollónak, a blog frissítése pedig nem létszükséglet - el se tudtam képzelni, hogy egy laptop képernyőjének javítása 3-4 hétig is eltarthat. Most már picit töröm rajta a fejem, hogy feltelepítek pár dolgot Kamilla gépére...

Itt érkeztünk el Kamilla gépéhez, ami a technika jóval fiatalabb, még garanciális csodája. A techbuzik által kissé lesajnált Fujitsuval szemben ez egy elegáns, matt képernyős HP masina. Néhány hónappal a megvásárlása után elromlott, pár percnyi használat után rendszeresen lefagyott, úgy érezte, túlmelegedett. Hetekig javítgatták, közben csoda dolgok derültek ki.
Mi kis naivak, úgy képzeltük, egy alaplap garanciális javításának az a módja, hogy kicserélik a márkaszerviz által javíthatatlannak ítélt darabot. Egy újra. Hát, ki is cserélik, csak nem újra, hanem egy másik, korábban meghibásodottra, amit Hollandiában javítottak. Majd átment valamiféle minőségi ellenőrzésen, és tökéletesnek ítélték (hahaha). A HP szerint ez az eljárás nyilván megfelel a vevők garanciával kapcsolatos jogainak, azok közül is a legkisebb betűkkel nyomtatott passzusoknak...
A javítás után a csodás gép elkezdett egyes ékezetes betűket eltéveszteni gépelés közben. A berakott alaplap ugyanis ilyen hibával is rendelkezett, de ezt nyilván nem vették észre a hollandusok, amikor az eredeti - súlyosabb - hibáját javították. Gép vissza a Budafoki úti szervizbe. Először azt hitték, egyszerűen megoldható a hiba, majd kiderült, nem boldogulnak vele. Újabb hetek teltek el, újabb alaplapcsere következett.
Végül hozzájutottunk egy olyan alaplaphoz, ami a hazahozás után azonnal nem produkált semmi különöset. Később a Windows néhány önfrissítése után a gép jelentősen lelassult, minap pedig videó nézése közben kétszer lefagyott, túlmelegedés miatt...
Őszintén kíváncsi vagyok, megy-é a világ előrébb mostanában a technika által... és arra is, hogy mit kívánnának nekem a kedves vevők, ha szezonban nem lennék képes egy hónap alatt megjavítani egy metszőollót...

9 megjegyzés:

  1. Ismerős sajna a garanciális számítógépekkel járó tortúra... Az én gépem (Lenovo ThinkPad) a megvásárlásától számított fél éven belül háromszor(!!) volt garanciális szervízen: mindig elfüstölt (azaz egyszer csak elsötétül a képernyő, se kép, se hang, és kicsit füstöl oldalt), mindháromszor alaplapot cseréltek. A második alkalommal úgy hozták vissza, hogy a szervízből frissen meghozott gépet nem lehetett bekapcsolni... ja, mindez Németországban történt :) Mondjuk a 3. javítás óta (lekopogom) úgy egy éve kisebb döccenőkkel működik :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg a Lenovónál is korábban javított alaplapot használnak.
      Az eszem megáll, ezek "elegáns" márkák, vajon mi lehet a többinél, illetve van-e olyan cég, ahol a garanciális javítás új alkatrész beszerelését jelenti?

      Törlés
  2. A lenovo gépem nekem 2 év után adta fel. Kék képernyő, aztán halál, még bekapcsolni sem lehetett. Zsolti közölte, hogy ez úgy halott ahogy van és valószínűleg az összes adatom elveszett róla. Az érvágás határán voltam, de szerencsére Zsolti ügyes szakember és néhány dolgot vissza tudott szedni róla, képeket, word dokumentumokat, így azért túléltem. Aztán befektettem egy almába és Zsolti vett nekem egy külső tárolót is, és a lelkemre kötötte, hogy ha nem akarok még egyszer így járni, néhány hetente csináljak rá mentést. Az almáknak annyi előnye van, hogy annyi pénzt elkérnek érte, hogy ha bármi gond van velük, egyszerűen nincs bőr a képükön hetekig húzni a javítást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor rendült meg a bizodalmam az elegáns márkákban, amikor a Hondámat az ezredforduló táján valószínűleg a márkakereskedő aktív közreműködésével lopták el.
      Azóta horgászbotot, teniszütőt és teniszcipőt leszámítva magamnak csak jobbféle nóném hulladékot vásárolok. :)

      Törlés
  3. "Később a Windows néhány önfrissítése után a gép jelentősen lelassult..." Szerintem ez nem a laptop hibája. Amikor Windowst használtam, akkor mindig kikapcsoltam az automatikus frissítés opciót (pontosan azért, hogy ne lassuljon le a gép).
    Nekem egy viszonylag márkátlan gépem van, de elégedett vagyok vele. Egy Packard Bell EasyNote. Közel 4 éve használom. Közvetlenül a vásárlás után azt észleltem, hogy a jobb hangszóró nem szól (két csoportban vannak kis lyukak, a jobb oldaliból nem jött hang). Felhívtam a szervízt, és felvilágosítottak, hogy gyárilag csak 1 hangszórós. :D Ritkán hallgatok rajta zenét, ezért nem érdekel (sztereó kimenet van persze, vagyis fejhallgatóval tökéletes). Ami nekem fontos, azt tudja: gyors, halk, megbízható. Előtte Toshiba volt, az sem volt rossz, de kb. 5 év után feladta (ekkor vettem ezt).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A Windows egy csoda... a sajátomon soha nem engedtem a frissülést, mégis folyamatosan lassult. Emezen (HP) újabb Windows van, nem kérdez, csak frissít.
      Lehet, hogy nekem kellemesebb a zajosabb Fujitsu, mert elnyomja a fülzúgásomat. :)

      Törlés
  4. Windows XP fut az otthoni, 205-ben (sulinet program keretében) vásárolt abszolút nóném gépemen, eddig semmi baja nem volt, 2 hónapja cseréltem a winyót, azt is csak azért, mert betelt. Alapból 160 GB volt, most 1 TB hely van, engem már kiszolgál. Csak azokat a frissítéseket töltöm le, ami feltétlen szükséges.

    VálaszTörlés
  5. Off, de nem találtam helyet neki...
    Szeretem ezt az oldalt! Ritkán jön valami új? Ritkán!
    Érdemes olvasni a "Látogatom" rovatot, de a DG best of cikkei most kiverték a biztosítékot: mintha egy fülledt üvegházba kerültem volna, még a növények is húsevők, össze-vissza fonódó indák, semmi levegő... (Egyébként is, már leszoktam arról, hogy a DG-re felmenjek, néha innen látogatom.)
    Mackóúr

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Mackóúr!
      Köszönöm a dicséretet! Itt nincs promóció és különféle érdekek/csoportok támogatása, viszont időm és kedvem sincs mindig írni. Korábban igyekeztem kb. hetente kétszer posztolni, ezt a gyakoriságot nyár óta nem tudom tartani. Részben a fent emlegetett ok miatt: még mindig nem férek hozzá ehhez a laptophoz, így a szeptembernél korábbi fotókhoz se. Elég röhejes és ha tájékoztattak volna a javítás elképesztő elhúzódásáról, az elején lement(t)ettem volna a képeket és egyéb anyagokat, de most már mindegy, kivárom.
      Ráadásul a tél és a tavasz eleje a metszőolló főszezonja, ilyenkor nem mindig érek rá írni akkor se, ha kedvem lenne hozzá... holnap azért kiteszek valami újat...

      Törlés