A titkos hely

Minden horgásznak van(nak) kedvenc helye(i). Amikor egy ilyenen sok halat fog és mások ezt látják, legközelebb nem fér oda a sok kreatív vetélytárstól, akik aztán kifogják és/vagy elzavarják a halakat s emberünk mehet új kedvencet keresni. Pár ilyen tapasztalás után a kedvenc hely egyben titkossá is válik, csak akkor horgászik ott, ha senki nincs a közelben. Ha halat fog és elviszi, semmiképp se a kezében lógázva sétál el vele. Extrémebb esetben bárki közeledtére vagy néhány közeli ág reccsenésére azonnal befejezi a horgászatot és legalább 50 méterrel odébb veti be a horgot, esetleg úgy tesz, mintha csupán kutyát sétáltatna. Kutya nélkül.
A titkos hely annyira titkos, hogy még éjszakai fotót se publikálnak róla, tehát az alábbi fotó vagy 20 kilométerrel távolabb készült.
Tegnapelőtt a titkos helyen jártam. Olívzöld farmerdzseki volt rajtam. Ha valaki esetleg látott, nem én voltam az.

A hely Budapest és Mohács között található a Dunán. Régi kövezés apró részéről van szó. Egy nagy kő megváltoztatja az áramlást, amikor a víz alá merül, és ekkor a kishalak elhúznak fölötte, a süllők pedig megállnak mögötte. Nem sok, de többnyire nem kicsik. Ez az utolsó hely, amit így őrizgetek magamnak, évek óta nem is jártam ott, hadd maradjon meg szép emléknek, ha esetleg már ott sincs hal.
Mivel sok más helyen csak ifjonc süllőcskéket vagy semmit nem fogtam idén ősszel, rászántam magam, hogy megzavarom a titkos hely nyugalmát. Időközben megváltozott az ártéri erdő kinézete, nem is találtam meg a bevezető csapást, így kilométernyivel többet gyalogoltam. Azt is elfelejtettem időközben, mekkora víznél merül el az a bizonyos kő. Pechem volt, a kő kiállt. Miután eredménytelenül körbedobáltam, fel is álltam a tetejére.
Úgy tűnik, a süllőket még nem sikerült teljesen kizsibbasztani a helyi delejes brigádnak, mert pár rablás azért volt, csak a kövezéstől távolabb, partról megdobhatatlan távolságban. Ha a kő elmerül, remélhetőleg közelebb jönnek, s pár nap, vagy pár év múlva újra fogok halat a titkos helyen...

1. Nem akartam offolni, úgyhogy ide írok. Hétvégén megyek Soltra, melyik az a halászcsárda ahol érdemes megállni út közben egy jó halászlére? Földvár? Batta?

1. Több csárdában méltányolható a halászlé (Harcsa Csárda - Százhalombatta, Halászcsárda - Százhalombatta-Dunafüred, Halászcsárda - Dunaföldvár), ezekről írtam is.
      Én leginkább a baracsi csárdába mennék, mert ott bajai stílusú levet főznek, olvasmányaim szerint jót. Passzírozott/alapleves halászlevet már rengeteget ettem, bajait meg alig.

2. Köszi, szombaton megnézzük. Drága Budapestünkön nagyon keresni kell a jó halászlét így vidéki kirándulásainkra üzemezem be ezeket a csárdákat. A Tiszát már Poroszlótól-Szegedig végigettem, a dunai halászlét eddig csak egy-egy Solti és Bajai látogatásomkor tesztelhettem.

3. Mostanában Budapesten az Új-Budavárban és az Atakámban ettem jó halászlevet (utóbbiban a mennyiséghez képest igen drágán adják). A nyitás után jó volt a Szegedi Halászcsárdában, lelkesen írtam is róla, aztán nagyon leromlott.
      Hol ettél olyat, ami igazán tetszett?

4. -Öreg Kőrössy Halászcsárda :a halászlé kifejezetten ízlett, viszont amit utána hoztak vegyes haltál címén az botrány kategória
      -Kiskőrössy Halászcsárda: ide borfesztivál után korgó gyomorral és enyhén kapatosan mentünk, akkor és ott életem egyik legjobb halászlevét ettem /józanon lehet mást mutat/
      -Roosvelt téri: szintén pozitív, enyhén túlárazott.
      -Sobri halászcsárda Baja: első dunai halászlé, amit fogyasztottam, remek volt.

Mivel Poroszlón nőttem fel, elfogultság nélkül nem tudok írni az ott készült ételekről, nekem a Fehér Amúr és a megboldogult Öreg Pákász az, ahol mindig finom halászlevet ehettem. Nagyon mást soha nem is kértem, talán egyszer kétszer süllőt.

Negatív példának pedig álljon itt a rakparti Szegedi Halászcsárda és az agyondicsért Budaörsi Halpiac halászleve, mindkettő botrányosan rossz volt.

5. Elég hasonló lehet az ízlésünk, a Sótartóban (Roosevelt tér) nekem is ízlett a lé pár éve, a Fehér Amúrban pedig igen jó levet ettem pár hete. Az utóbbi helyen nem szálkátlanítanak, de ez nem zavar különösebben.
      Két hete a Vendéglő a Régi Hídhoz nevű helyen ebédeltem Szegeden, ott kissé gyengébb volt, de azért elfogadható.

2. Maximum 1 hónapig bírok meglenni halászlé nélkül, de amíg az emberek nagy része csak karácsonykor fogyasztja, addig az éttermekben se lehet csodákat remélni, hiszen sok helyen rájuk romlik, mert senki nem eszi. Azt meg végkép nem értem, hogy sokan úgy viszolyognak tőle, hogy még soha meg sem kóstolták. Pedig egy remek étel, télen-nyáron fogyasztható. Nyugodtan lehet mondani, hogy nincs két egyforma halászlé, ahány ház annyi szokás.
    Tavaly voltunk Szegeden halászléfőzőn, még ott is /pedig oda elvileg az nevezett, akinek van fogalma róla/ beleszaladtunk irgalmatlan rosszakba.:)

1. Egy kedves szegedi gasztroismerős (Barta András - Süllőcske) halászleves bulit rendez néhány hét múlva a Tisza partján. Ha már biztos az időpont, megírom, én is ott leszek, talán bohóckodom is (halat pucolok).
      Nézz be ide vagy a Pásztortűz blogra, esetleg iratkozz fel követőnek vagy RSS csatornára!

2. Remek kezdeményezés, érdekelne. Majd kérlek írd meg mikor lesz pontosan és a helyszínt is. Köszi

3. Megjelenik majd itt és az András számára elérhető felületeken (Pásztortűz és Blogkocsma), esetleg feltesszük máshová is.
      Valószínűleg lesz kenyérsütés a helyszínen mobil kemencében... még nem alakult ki minden részlet...

3. Szombaton kipróbáltuk a Baracsi csárdát, megérte. A halászlé kimondottan finom, már a színén látszott, hogy jó minőségű paprikát használnak főzéskor, a hozzá adott kenyér friss, ropogós. Menyasszonyom süllőt kért, olyan mennyiséget tettek a tányérra, amiért Pesten dupla árat számolnának.:) A két étel, +tészta a halászléhez, körettel, kenyérrel üdítővel együtt 5000 forintból kijött. Plussz a finom tavaszi szellő, ami hozta a Duna illatát illetve a nyugalom, ami a környékből áradt, megfizethetetlen volt.

1. Örülök, én is betérek majd, ha arra járok.
      Hétvégén megnéztünk egy újabb halas helyet Battán: Halra Bor Bisztró, pici étterem egy horgásztó mellett. Igen jó (passzírozott) halászlevet ettünk.

4. A Halra Bor Bisztróról mi is hallottunk már, ajánlották többen is. Hétvégén pénzfeldobással döntünk, hogy oda, vagy a Bock Bisztróba menjünk halászlevezni. Bár az előbbi felé hajlik a pénztárcánk és az is, hogy nyilván nagyobb választék van halételből. Múltkor kipróbáltuk Palotás új próbálkozását a Bigfish-t. Irtózatos tömeg /ami szólhat a jó marketingnek, a nyitásnak vagy a frekventált helynek/, viszont kimondottan jó fisg&chips-et kaptunk. Elég nagy és korrekt a tengeri hal választék is, az árak pedig a nála megszokott európai színvonalat érik el. A borválaszték is fain, Somló elsősorban, bár az általam preferált Fekete Béla nedűit nem láttam.

1. A Halra Bor nagyon baráti áron méri a hallevet, szép csuporral (7 deci) adnak egy ezresért.
      Palotásék budaörsi Dokkja pont az ellenkezője, talán a legriasztóbb ár-érték arányt ott tapasztaltam tavaly, bár az étel minőségére nem lehetett panasz.
      Igen jó halászlevet ettem pár napja a Gubacsi híd közelében levő Duna Gardenben, van benne belsőség is, de a hely jóval drágább, mint a Halra Bor.

2. Budaörsön dolgozom, volt idő amikor hetente mentem a Halpiacra, de sajnos nem az én pénztárcámhoz lőtték be az árakat. /kiváló branzinot és rákokat vettem egyszer-kétszer/. A dokk büfében is ettem párszor, nagyjából mindig lazacot vagy tintahalat, de annyira felkapott lett a hely, hogy délben ebédidőben nem lehetett beférni az ügyvédektől és közgazdászoktól.:) Nagyjából le is nulláztam az utóbbi időben a látogatásaim számát és visszaszoktam Gál Józsihoz, akinél a branzino árának harmadából kiváló T-Bone-t tudok venni. Nyáron készülünk Barcelonába, alig várom már az első látogatásunkat a híres halpiacon, azt hiszem egy hétig mást sem eszem, csak halat.

3. A Dokkban tavaly ketten 14000 forintot fizettünk egy könnyű halas ebédért.
      Ehhez tényleg ügyvédnek kell lenni. :D