Halmosi Szekszárdi Óvörös 2007

Halmosi Józsefet régóta ismerem, gazdaboltja volt az első szekszárdi (metszőolló)kereskedő partnerem a kilencvenes évek elején. Később vinotékával bővítette az üzletet, még később a gazdabolti profil megszűnt, a tulajdonos teljes erejével fő hobbijával, a szőlészettel-borászattal kezdett foglalkozni. Párszor vettem bort tőle, főleg a kadarka iránti szeretete fogott meg.
Amikor - balszerencsémre - rászántam magam a Maligán üzemeltetésére, kézenfekvő volt, hogy a ház egyik vörösbora egy Halmosi kadarka lesz. Nyitáskor alaposan bevásároltam Halmosi borokból, a normál és magnum kiszerelésű kadarka mellett az akkor különösen kedvező áron kínált óvörösből is. A kaland végén ezekből maradt a legtöbb a nyakamon. Mivel ilyen vörösbort annyiért nem tudnék újra venni, nem adtam el belőlük, így egy bő év alatt elszopogattunk közel 100 liternyi Halmosi kadarkát és óvöröst.
Az óvörös név szekszárdi hagyomány, általában a bikavér minőséget el nem érő küvéket nevezik így (azok, akik bikavért is készítenek). Kellemes, meggyes illatokkal köszönő ivóbor, semmi nem lóg ki belőle, de túlzott mélységei sincsenek. Mi általában étel mellé iszunk bort, erre kiválóan alkalmas.

Termelő: Halmosi Pincészet, Szekszárd
Beszerzési ár: - (Maligán)
Pont (1-10): 4 (átlagos)

2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Dúzsi 2006-os Óvörösét kóstoltad? Én kb. fél év múlva fogom. Remélem, hogy közel 3 eFt-ért többet nyújt mint a Halmosié...

    Üdv,
    IWAS

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nem kóstoltam. Mostanában csak alap olaszrizlinget és alap rozét ittam Dúzsi Tamástól (az egyikről írtam, a másikról még fogok; a rozé nagyon gyenge volt).

    VálaszTörlés