Munkaterápia és Tanya Bisztró Pomázon

Az egykori Munkaterápiás Intézetben sokat dolgoztam Pomázon. Nem munkaterápiára küldtek, hanem egyetemi hallgatóként, majd később oktatóként metszettem az intézet dolinai gyümölcsösében. A rendszerváltás után a gyümölcsös a korábbi szakmai vezetők keze alatt magáncéggé (Piliskert Kft.) transzformálódott, még később két részben új tulajdonosok kezébe került. Az egyik új tulajdonos Breier László, a CBA egyik alapítója. Én a legújabb korban néha metszést oktatok ott hobbikertészeknek.

Az őszibarackossal átellenes oldalán az útnak van a Breier Farm központja, ahol éttermet is nyitottak. Metszés után, kellemesen elfáradva, két hallgató társaságában ültem be a Tanya Bisztróba.

Ma már sehol semmi sem olcsó, de a farm étterme azért okozott némi meglepetést: Figuláék alap olaszrizlingjét 1700 forintért decizik ki és a főételek árai alig néznek be 5000 forint alá. Asztaltársaim vega főételt (sajttal és spenóttal töltött palacsinta ropogós bundában, gombákkal és paprikás mártással, 3990 Ft) rendeltek, ez szép volt és nagyon finom. Én kértem levest is, sültfokhagyma-krémlevest (2490 Ft). Az ilyen neveket csak a Kistücsökben tudják helyesen ráírni az étlapra, de más baj nem volt vele, a betétek (zöldfűszeres kruton, sajtropogós) kellemes csavart adtak neki. A farmos csirkepaprikás (5290 Ft) kissé "átgondolt" darab, egy filézett felsőcombot és egy csontos alsócombot kapunk túláradó szaftban, kolbászos puliszkával és tejfölhabbal körítve. A hús egészen csodálatos, ruganyos és szaftos (kapirgálós csirkéé lehetett), a puliszkát a kolbász feleslegesen nehezíti, a hab pedig úgy 10 éve volt divatban, azóta szerencsére kiment belőle. Az adag méretes, vittem belőle haza is.

Az étteremhez kapcsolt bolt bezárt, mire végeztünk az étkezéssel, így Breier-féle csípős kolbászt csak pár nappal később, a hegyvidéki CBA-ban vettem.

(látogatás időpontja: 2024. III. 10)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése