Két gőzgombóc: Édesmindegy és Ürömi Hütte

Terjed nálunk is a gőzgombóc, az osztrák síelőhelyek kedvenc desszertje. Én síelés közben nem találkozom vele, mivel nem síelek, de két jónak híresztelt példányt kipróbáltam mostanában a fővárosunkban és környékén.

Az Édesmindegy egy lipótvárosi desszertbár-kávézó, többször kóstoltam náluk jó süteményt és olvastam-hallottam a gőzgombócukról. Sajnos előtte már ettem egy nagyobb szelet római pizzát a közeli szeletbárban (Ide), így a gőzgombóc (2750 Ft) majdnem kifogott rajtam. Nem azért, mert nem jó, hanem szinte kétszemélyes adag. Azt, hogy nagyon finom, már akkor sejteni lehetett, amikor letették elém: finoman remegett. A tészta kellemesen ruganyos, a töltelék a klasszikus verzióban szilvalekvár, körötte vaníliaöntet. Ha ilyen van az osztrák hüttékben is, akkor megértem a lelkesedést.

Sváby András Ürömi Hüttéje kifejezetten hüttehangulatban utazik. A médiahíres tulajdonos valaha nem tartozott a kedvenceim közé, ma viszont unikális minőségű, közszolgálati jellegű műsort (Heti Napló) készít az ATV-n. A közmédia borzalmas emberi és szakmai minőségű propagandistái tanulhatnának tőle, valamint kellő tisztelettel megcsókolhatnák a talpát és a seggét.

A Hüttébe elsősorban a pizza szokott csábítani, ez legutóbb is így volt, de a pizzaszakács akut fogfájása miatt orvoshoz ment aznap és nem sikerült őt pótolni. Helyette kértem BBQ-oldalast (4880 Ft), részben elvitelre tervezve, utána pedig a szilvás gőzgombócot (2380 Ft). Ha nem kóstoltam volna az Édesmindegyben is, biztos nagyon tetszene, így viszont feltűnt, hogy a tészta nem oly remegős és hajszállal szárazabb is belül. Az egyéb összetevők minősége, az adag és a szervizdíj hasonlatos a konkurenciáéhoz.

(látogatás időpontja: 2024. II. 16 (Édesmindegy), 2024. III. 4 (Ürömi Hütte))

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése