Nápolyi pizza Diósdon - Daniele Urban

A tordasi teniszversenyen jártam, majd megálltam enni Diósdon. A Szerencsesarok nevű delikát- és borbolt egyik sarkában csúcskategóriás fatüzelésű kemence működik, a bejárat előtt pedig pár egyszerű asztalka. Ez a Daniele Urban - a pizzéria patrónusa (résztulajdonosa?) egy nápolyi pizzaséf. A fókusz láthatóan az elvitelen van, de ha valakit nem zavarnak az ilyen körülmények, ehet helyben kézzel, papírtálcáról. Engem zavar, így elővettem az autóból a régi horgászkésemet és egy rendes acélvillát.

Sajnos kimért bort nem lehet kérni a pizza mellé, csak egész palackkal, pohár nélkül. A pizza viszont jó, éppen a kolbászkrémes (nduja, lilahagyma, paradicsom, bazsalikom) verzió akciós volt (2700 Ft), azt választottam. A tészta hosszan kelesztett, megvan benne az ebből származó rugalmasság-levegősség, a nápolyi pizzára jellemző párducpöttyök ezúttal hiányoztak. A feltétek minőségiek, bár az olasz kolbászkrémből homeopátiás mennyiséget adnak, hasonlóan más pizzériákhoz.

Vettem náluk egy üveg bort is egy számomra ismeretlen alföldi pincétől (Dűne Nektár 2021), de erre már csak otthon került sor.

(látogatás időpontja: 2023. IX. 30)

5 megjegyzés:

  1. A Dűne-sorozat az imrehegyi Béla Borászat szelekciója. Az alapboraik is rendben vannak, a dűnések meg azon kívül, hogy tiszták, ízesek, mindig hoznak valami extrát. Én vállaltan elfogult vagyok velük. Majd írd meg, hogy milyen volt, akár a fórumon is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, tetszett (nem kóstoltam még Nektárból készült bort), de másnapra sajnos hanyatlott/változott, a kesernye felerősödött benne. Láttam ott rajnai rizlinget is ebből a szériából, legközelebb abból is veszek egyet.

      Törlés
    2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    3. Oké, köszi. A 2019-es rajnai sem mainstream, itt írtunk róla: https://www.borsmenta.hu/tesztelunk/bela-boraszat-dune-selection-imrehegyi-rajnai-rizling-2019

      Törlés
    4. Diósdon újabb évjárat van a rajnaiból és jóval olcsóbb, 3000 Ft körüli árra emlékszem. Az nem baj, ha nem olyan, mint egy moseli, csak legyen élvezetes.

      Törlés