Vaj és jólét

A nagykörúti Vaj valamiféle kávézó-sütiző-pékbolt, Kamilla korábban hozott onnan párszor egy egészen jópofa süteményt, reggelire. Aztán olvastam, hogy Márk Szonja, az Édesem desszertező tulajdonosa is a Vajba igazolt a saját üzlete bezárása után.

Tehát megálltam délután a Nagykörút egyik mellékutcájában és besétáltam a Vajba. Először a desszerthűtő tartalmát csodáltam meg. Az árak 1700 és 2700 forint között szórnak, a pisztáciás Paris-Brest tűnt a legvonzóbbnak, de sajna az volt a legdrágább is. Ellenálltam a kísértésnek és továbbsétáltam a péksütemények felé.

Sima croissant 990 Ft, a töltöttekből mindegyik 1990. Túrós táska 1250 forint. Egyedül a kakaós csiga van valamivel 1000 alatt. Ellenálltam.

Egy kiló kenyér 2500-2700 Ft. Ellenálltam.

Az üzletben voltak vásárlók, az utcai asztaloknál is ültek páron. Nagy és stabil a jólét, az emberek viszik haza a jó lét, hogy aztán elköltsék a Vajban.

(látogatás időpontja: 2023. IX. 4)

14 megjegyzés:

  1. Megmért téged a hely és könnyűnek talált. Sicc vissza a musketasba zabálni pápa

    VálaszTörlés
  2. Én egyszer a ültem bent vagyis kint, a fő gond, h a galambokkal kell harcolni a kajádért, ha kint ulsz le. Kabaré. Szinte csak külföldiek járnak amúgy. Én a hely reklámját, a pisztacias croissant ettem, nagyon sokat nem vesztettel, h nem neveztél be rá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ennyiért nem veszek péksüteményt, mint a fenti szövegből látható. A cukrászdai jellegű sütemény más téma, azt szívesen veszek 2000+ forintért is, csak hát a valószínűleg legjobb budapesti cukrászdában (Málna) sincs sütemény 2400 felett...

      Törlés
  3. Hol lehet BP-n jó túrós táskát venni? Bagatelle? Régen jó volt, de régóta nem jártam arra.

    VálaszTörlés
  4. Igen, a Villa Bagatelle-ben jó, többnyire én is ott vettem, amíg nem kezdtem rá sajnálni a pénzt. A járvány kezdete körül kenyeret venni átszoktam a Bake My Day nevű pékséghez, azóta nem kóstoltam a Bagatelle túrós táskáját.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi, ha járok arra, megnézem!

      Törlés
    2. Ma arra volt dolgom, kipróbáltam, a túrós táska nagyon jó. Teljesen más stílus mint a Vajban, ez sokkal kevésbé édes, ezért nekem jobban be is jött. A hely hangulata is jópofa, kedvesek a felszolgálók. Köszi a tippet.

      Törlés
    3. Örülök. Újabban van náluk lekváros bukta, az is nagyon jó.

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Az se rossz, különösen ár/érték alapján - a kisipari túrós táskák nem három-négyszer jobbak. Legfeljebb időnként változik a beszállító a diszkontban és akkor meglepetés éri az embert.

      Törlés
  6. hahaha, én pontosan ugyanilyen köröket szoktam futni ott.

    egyszer tavaly ősszel volt annyira ellenállhatatlanul olvashatnékom, hogy leültem kint, hogy ittam egy flat white-ot, ettem egy üres bagelt meg utána ittam egy dl bort is. azért akkor az ott nagyon kerek volt. megkérdeztem a barista srácot, hogy van-e vmi olyan opció, hogy veszek egy falat vajat a bagelhez vagy olívaolaj vagy ilyesmi, hozott nekem ajándékba vajat.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Olvasni ilyen helyen jó - én a Fügében szoktam, a Gellérthegyen. Az ráadásul nem atomdrága, a csokis tart egy ezres.

      Törlés
    2. köszi, majd megnézem, ha arra járok, ott még nem voltam.

      Törlés