Hemingway - langyos harcsa egy forró nap után

A Hemingway étteremben egyszer ettem korábban, nem túl jót, nem túl olcsón. Sok-sok éve történt, a hely a nagyterepjárós arcok kedvenceként maradt meg emlékeimben. A közeli teniszcentrum miatt gyakran megfordulok a környéken, lassan megérlelődött bennem az újabb látogatás szándéka. Úgy képzeltem, hogy eszem valami házi készítésű tésztát, ugyanis az étterem olasz korszakának beköszöntét hirdető anyagokra emlékeztem. Nos, az olasz korszak már lezárult, nemzetközi/magyar étlap fogadott.


És egy csinos hölgy, aki elmondta, hogy a vágyamat (asztal a Feneketlen tóra néző teraszon) nem tudják teljesíteni, de valahol a fedett rész és a terasz határán leülhetek. A foglalási lista alaposabb ellenőrzésekor aztán mégis akadt egy asztalka, ami nem csak szimplán szabad volt, hanem "visszamondták a foglalását", így letelepedhettem a jó levegőre. A terasz szélén elhelyezkedő kétszemélyes asztalokhoz 22 óra körüli távozásomig még összesen egy pár érkezett...
A tejszínes hagymakrémleves garnélával és gruyére sajttal sült tortillaropogóssal (1190 Ft) nagyjából hozta azt, amire az elnevezés alapján számítottam. A garnéla felbukkanását a levesben vártam, hiába, talán a tortilla töltelékében volt belőle szubminimális mennyiség, vagy csak egyszerűen elveszett szegény valahol.
Utána halat ettem (szürkeharcsafilé füstös kápiamártással, juhtúrós gríztallérral, 3800 Ft), egyfajta harcsapaprikás-átiratot. Ez szimpatikus étel lenne optimális adagban, de sajnos a harcsa híján volt a feszességnek és langyosan érkezett, a juhtúrót pedig nem sikerült érzékelnem a grízhasábocskákban.
Desszertet a pincér ajánlása alapján kértem. A brownie whisky mousse-szal, házi narancslikőrrel (1190 Ft) főeleme kellemesen szaftos és langyos volt, míg a tapadós állagú mousse nem sokat tett hozzá az élményhez, és a gyümölcsök megválasztását se nagyon értem a nyár kellős közepén.


A Hemingway nem borzalmasan drága, de olcsónak persze nem nevezhető. Egy látogatás alapján nehéz lenne határozott megállapításokat tenni a konyha képességeivel kapcsolatban, így nem is teszek ilyet. Annyit említenék meg, hogy kissé kevesebb vállalás (hangzatos ételnevek) és azok tökéletesebb teljesítése sokat dobhatna a vendég közérzetén.

www.hemingway-etterem.hu
(látogatás időpontja: 2015. VI. 29)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése