Auguszt Pavilon - a krémesek etalonja

Különlegesen elővigyázatosnak kell lennem, ha krémest viszek haza. Kamilla eleve elég finnyás, de a válogatóssága krémes ügyében minden képzeletet felülmúl: nemcsak az undorító remegős 250 forintos zselatinkockáktól irtózik, hanem gyakran számomra vállalhatónak tűnő darabok se tetszenek neki (pl. a Szamos erősen tejszínes verziója, vagy Erdősék krémese).
Az Auguszt krémesével nem fogtam mellé, szerencsére.


Pár napja a farkasréti Auguszt Pavilonban üldögélve elmerengtem azon, hogy pont róluk miért nem írtam eddig. Igaz, nem hívtak meg, és kényszerű tevékenységek következtében se járok ismétlődően valamelyik Auguszt környékén, viszont a Pavilon kifejezetten közel van, szoktam onnan rendelni is tortát eseményekre.
Az újhullámos cukrászdák feltűnéséig csak az Augusztok (és Szamosok) kínáltak alternatívát Budán a kényelmi termékek mázsáival megterhelt cukrászdai kilátástalansággal szemben. Különféle fórumokon gyakran olvastam hitvitákat, hogy a Szamos vagy az Auguszt jobb-e, netán a Daubner. Nekem az utóbbi messze esik, többnyire nem is győzött meg, Augusztban és Szamosban viszont soha nem ettem rosszat, legfeljebb középszerűt. A Szamosok központosított termelésével és plázás terjeszkedésével szemben az Auguszt család tagjai között szétosztott egységek (Fény utca, Farkasrét, Kossuth Lajos utca) rendelkeznek műhellyel, kisebb-nagyobb mértékben az azonos nevű sütemények és az áraik is különböz(het)nek.
Az Auguszt Pavilon süteményeinek árai jellemzően 600-750 Ft között szórnak, szemben a 450-600 Ft közötti sávban kínált Szamos-süteményekkel. A különbséget nagyjából reálisnak érzem, bár hozzá kell tenni, hogy az Auguszt-torták jellemzően filigrán mérete miatt a valós árkülönbözet ennél nagyobb.
Auguszték alapvetően a hagyományos cukrászati vonalat viszik, de megjelentek a cukrászdáikban a mousse-ok, mint a remek citromos-barackos Hantás Flóra és a töményen csokis XC, valamint a makaron is.


Az Auguszt Pavilonban példás az Eszterházy: intenzíven diós, nem túl édes, szaftos hatású. Régen nagyon szeretem a csoki-eper mousse tortát, ezt újabban ritkán látom. A feketeerdei cseresznyetorta (650 Ft) is élvezetes, más Auguszt-termékekhez hasonlóan érezhetően tisztességes anyagokból készült.


Az Augusztokban a sokfelé kapható torták mellett számos saját fejlesztést és szezonális süteményt kínálnak. Az Auguszt Elemér 80. születésnapjára kreált E-80 (700 Ft) sajnos legutóbb kevésbé volt meggyőző: a felső, kávés réteg annyira zselatinos, hogy szinte szálat lehetne belőle húzni.
Nem akarok végigmenni a süteményválasztékon (nem mindent kóstoltam mostanában), inkább következzen a címszereplő, a krémes. Benne hagyományos főzött vaníliás krém, a tésztalapok roppannak. Este selejtezik a maradékot, ha van, tehát mindig frisset kapunk. Ezért 600 forint nem kevés, de nem is túlkapás. Szezonban gyümölcsös változatot is készítenek, most éppen epres van műsoron. Ebben az alsó krémréteg azonos a hagyományos krémesével, felül könnyű, intenzíven epres krémet találunk.
Ez a krémes szerintem etalon, és Kamilla is csak a tészta egy részét adta nekem, mert szerinte abból túl sok van a krémhez képest...


Augusztban (l)enni nem olcsó, de jó. Kávézni valamivel kevésbé jó, a Pavilonban felszolgált cappuccino csak árában (650 Ft) vetekszik a jobb éttermek produktumaival.

www.auguszt.hu
(látogatás időpontja: 2014. V. 9, VI. 21, 2015. V. 21, V. 24)

2 megjegyzés:

  1. Köszönjük a kedves szavakat! Nekem személyesen is kedvencem az epres krémes!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom - remélem, lesz ilyen "kombinált krémes" más gyümölcsből is.

      Törlés