Lecsófröccs Piknik

Múlt hétvégén rendezték meg először a fenti elnevezésű gasztrohepajt éttermek-pubok-borozók (Blues Pub, Darshan, Don Leone, Fiktív Pub, Gádor, Leonardo, Zappa) és néhány borász összefogásával a Mikszáth Kálmán téren és a Krúdy Gyulában utcában. A sajtóanyag szerint a cél sokféle lecsó és kevésbé ismert borászok megmutatása volt.


Vasárnap délután sétáltam ki a helyszínre és rögtön zavarba jöttem, mivel túl sok jelét nem láttam a "fesztiválnak", többek között a tömeget se. Néhány kisebb tacepaó és az éttermek tábláin néhány lecsós variáció jelezte, hogy azért van valami, a Zappa előtt pedig az ott kóstoltató borász roll upja erősítette a promóciót.
Úgy gondoltam, hogy lehet kis tányérokból-tálkákból kóstolgatni. Talán a sajtóbemutatón így volt, vasárnap már csak normál adagokat kínáltak. Beültem a Blues Pub teraszára és kértem egy kolbászos lecsót puliszkával (1490 Ft), meg egy deci nóném olaszrizlinget mellé. Az étel nagy bánatomra egy perc múlva előttem gőzölgött.


Értem én, hogy ez nem valami fine dining rendezvény, de a lecsó pont nem olyan, mint a töltött káposzta vagy a tiramisu, hogy az állás kifejezetten jót tesz neki. A tányér tartalma ennek megfelelően teljes félreértésről árulkodott, mivel aligha hoz új rajongókat a lecsónak, ha kívánatlanul szottyadt paprikadarabok párosulnak egyik oldalán megégett, mócsingban gazdag olcsókolbásszal - nem olcsón.


A Zappa valamivel komolyabban vette a dolgot, vagy csak egyszerűen nagyságrenddel jobb a konyhája. A kakukkfüves lecsójukban (1390 Ft) nem főzték ennyire szét a paprikát, a kolbász is sokkal értékelhetőbb volt mellette. Én nem ilyen hosszú lével kedvelem, de biztos vannak hívei a lecsólevesnek is...


Dézsma-Szabó Zoltán boraiból iszogattunk a lecsó és Kamilla grillezett gomolyás szendvicse mellé. Először a balatonszárszói borász vörös habzóborát kóstoltuk, ó, jajj. Sherrys-fáradt illatáról leginkább az jutott eszembe, hogy valami szétesés határán tántorgó, vagy inkább szétesett tételt küldtek meg némi buborékkal. Az erősen barrikolt cabernet-merlot küvé szerencsére ihatónak, az olaszrizling pedig korrektnek bizonyult.
Jóllaktam és kiköltekeztem; az addig tapasztaltak fényében az egzotikusabb lecsóverziókhoz már nem támadt gusztusom...
Nem dobódtam fel a Lecsófröccstől, van ilyen. Tehát hajrá, ennél még lehet jobban csinálni...

(látogatás időpontja: 2012. VII. 22)

1 megjegyzés:

  1. Fú, vazz, ez teljes tévedés lecsóügyben. Mi a társasággal (www.sajnos.hu) indulunk csapatként a balatonkenesei Lecsófesztiválon augusztus 25-én, majd beszámolok, hogy ott milyen volt a helyzet (két éve pl nem lehetett a csapatok lecsóiból kóstolót kapni, csak egy központi lecsóból, ami szintén kiüríti a fesztivál fogalmát).

    VálaszTörlés