Juca születésnapja - Ristorante Krizia

Rengeteg "olasz" étterem van Budapesten, de ha az ember kifinomult olasz ételekre vágyik, ma sincs nagyobb választék, mint 4-5 évvel ezelőtt: 4-5 hely jöhet szóba. Gábor barátom új párjának születésnapjára a Kriziát szemeltem ki.
Foglaltam asztalt, pontosan érkeztünk a Mozsár utcába április 11-én. A pici szuterén helyiség még üres volt. Később is mi maradtunk az egyedüli magyar ajkú vendégek: egy 5-6 fős külföldi társaság érkezett, valamint két angolul beszélő, érdekes öltözetű férfiú.
Hosszasan töprengtünk a rengeteg pohárral megrakott asztal fölött, míg megszületett a döntés: Judit tésztát és desszertet választott, Gábor kirendelte a 7 fogásos degusztációs menüt (házi 18 hónapos érlelt sonka zöldsalátával, mozzarellával és fürjtojással, spárga és medvehagyma krémleves, lepényhallal töltött ravioli medvehagymás pesztóval és fésűkagylóval, napi sorbet, rombuszhal medvehagymás szósszal, sült nyúl rókagombával és polentával, gratinírozott friss eper borhabbal és vaníliafagylalttal), míg magam 4 fogásos vacsorára szavaztam (utóbb kiderült, elég lett volna 3 fogás is).


Köszöntő falatként kaptunk egy szeletke focacciát, ez szinte meghatóan jó volt. Eszembe jutott, kínálhatnának a Kriziában néhány rafinált (vagy éppen egyszerű), ínyenc pizzafélét...
Rögtön utána megérkezett Gábor elé a csúcsminőségű sonka, majd levest ettünk, míg szegény ünnepelt csak nézett minket.


A spárga és medvehagyma krémleves (990 Ft) volt az egyetlen átfedés Gábor menüje és az általam választottak között, csak ő jóval kisebb adagot kapott. Kevés helyen adnak olyan minőségű pirítósfélét, ami a levessel érintkezve nem válik azonnal gusztustalan állagúvá, a leves pedig egészen kiváló volt a selymes, intenzív ízű lében elhelyezett zöldspárga darabokkal.


Ezután Gábor benyomta a kevéske, de nagyon gusztusos raviolit, majd neki a hal következett, Juditnak és nekem pedig tészták.


A házi lasagnette bolognai raguval és Asiago sajttal ronda volt és nagyon finom, az Asiago sajtos krumplis házi gnocchi genovai pesztóval (2660 Ft) kifogástalan minőség és rendes adag.


Főételt az articsókás alkalmi ajánlatból rendeltem. Ez (lazacderék friss articsókával, 3890 Ft) volt az egyetlen ételem, amivel akadtak problémák. A rendelési információ eltévedt, vagyis elfelejtették időben elkészíteni. Aztán megérkezett, de valami izgalmasabbra számítottam, mint a hal tetejére szecskázott articsóka, és elfért volna a tányéron egy decens mártás is. Ráadásul a lazacot picit túlsütötték, törékennyé vált az állaga és megjelent benne némi mocsáríz. Az adagon meglepődtem, az jócskán meghaladta a kifinomult éttermekben - sajnos - jellemző "elegáns" porciókat.
Evés közben nem az ételekről beszélgettünk, így Gábor nyuláról nem sokat tudok, de a reakciói alapján valószínűleg a degusztációs menü leggyengébb pontja lehetett.


Némi szünet után Judit újra bekapcsolódott az evészetbe egy kellemes fitnessdesszerttel (friss gyümölcstál citromszorbéval). Én karamellizált palacsintát ettem erdei gyümölcsökkel és mascarponekrémmel (1100 Ft). Megint meggyőződtem róla, a palacsinta is lehet a magas gasztronómia tárgya. Az a régi emlékem is felidéződött, hogy a Krizia séfje, Graziano Cattaneo kedveli a bőséges porcukros díszítést (velem ellentétben). Gábor a menüjét megfejelte egy csokikrémes meggyes sütemény mascarponehabbal nevű tétellel. Szerencsére ez kissé összement legutóbbi látogatásom óta, így Gábornak sikerült még az egészsége veszélyeztetése határán innen magába tuszkolni.
A pár évvel korábbi (2007? 2008?) élményeinkhez képest most a Krizia konyhája egy hajszállal kevésbé tűnt átütőnek, viszont annyira drágának se éreztem. Komolyabb borozás nélkül fejenként 5-7000 forintból ki lehet hozni egy 3 fogásos vacsorát, ami az ételek minőségét és mennyiségét tekintve szerintem méltányos ajánlat. Szervizdíj nincs, ez az adott estét figyelembe véve nem is baj (bár nem voltam smucig). Nagyrészt egy szimpatikus, feltehetőleg pályakezdő ifjú pincérhölgy szolgált ki minket, aki az ételekkel kapcsolatos viszonylag egyszerű kérdésekre se tudott válaszolni, nemhogy a bonyolultakra. Bizakodom, gyökeret ereszt a Kriziában, mert tényleg nagyon igyekvő és kedves volt, de azért némi profizmus elvárható egy ilyen helyen.

Konyha: 7.5 (kiváló)
Árszint: 3.5 (középkategória)
Ár/érték: 2.1 (minőséggel arányos árak)
www.ristorantekrizia.hu

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése