Pizzériák: A Pizzás Lounge

A fenti különös nevű helyre a zsidó gasztrofesztivál (Gozsdu Udvar) keretében tévedtem. Egész pontosan az történt, hogy sehol nem találtam pontos infót a nyitva tartásról, így este 7 után szerettem volna megnézni a fesztivált. Ez hiba volt, egy lacikonyha-szerű standon kívül már nem volt nyitva semmi, így elkezdtem keringeni a környező utcákban. A Pizzásról már olvastam a TonyCaviar blogján, de nem volt különösebben vonzó kívülről a koncertplakáttal dekorált portálja. Aztán némi hezitálás után mégis ide tértem be vacsorálni. Végülis nem bántam meg.
A hely belvilága kissé ellentmondásos, fiatalos (jópofa falfestés), igényes (minőségi evőeszköz, térelválasztók, mosdó, a székek egy része) és olcsó-gagyi (szalvétába csavart evőeszköz, csomagolópapír az asztalokon, a székek másik része, az a bizonyos plakát a portálüvegen) megoldások keverednek. Mintha a tulajdonos nem tudta volna pontosan eldönteni, hová céloz.


A mentás zöldborsókrémleves (680 Ft) nem túl erős kezdés, megerősít abban a vélekedésemben, hogy krémlevest csak drágább helyeken érdemes enni. Tűzforrón érkezik (ezt csak húslevesnél kedvelem), állaga nem krém, ízében a menta brutálisan lenyomja a borsót.
A quattro stagioni pizza (1400 Ft) jobb vétel. Széle vastag és roppanós, közepe vékony, a feltétek az árához képest rendes minőségűek. Talán egy bajom van vele, a tésztája kissé édeskés.
Gyors vacsorám utolsó fogásától tartok leginkább (hogy nem lesz jó), de az egyetlen rendelhető desszert (répatorta narancsos mascarponével, 690 Ft) kellemes meglepetést okoz. Picit túlsütötték, de a répatorta csapdáit (száraz és/vagy fullasztó tészta, túlzott édesség, harsány répaíz) sikerült elkerülni, a híg krém is dicsérhető.
Az egyetlen pincér laza, de kifogástalan munkát végez.
Ha jól láttam, A Pizzásnak van kerthelyisége is hátul, a belső udvarban. Nyáron majd egyszer megnézem a tésztákat is...

Konyha: 4.5 (átlagos)
Árszint: 2 (alsó középkategória)
Ár/érték: 2.2 (minőséggel arányos árak)
www.apizzas.hu

3 megjegyzés:

  1. ölni tudnék most egy jó pizzáért, fa kemencés jó pizzáért, de azt sem tudom hol lehet olyat kapni. vékony tésztát szeretem, nem sok tetôvel....fa kemençes pizza! az a zsír.

    VálaszTörlés
  2. Ez se fakemencés, de elég tisztességes darab. A legjobb elektromos sütőben készített példányok egyébként nincsenek már távol az "igazitól".
    Budapesten a legjobb - fakemencés - pizzák: Il Terzo Cerchio, Pomo D'Oro, Toscana. Majd írok ezekről is. Vidéken sajnos még nem találtam hozzájuk foghatót.

    VálaszTörlés
  3. Fakemencés pizzát Dunaszigeten a Popey vendéglőben szoktunk falni, ha evezni megyünk a Szigetközbe. Kicsit messze van...:)

    VálaszTörlés