Pizzériák: A Pizzás Lounge

A fenti különös nevű helyre a zsidó gasztrofesztivál (Gozsdu Udvar) keretében tévedtem. Egész pontosan az történt, hogy sehol nem találtam pontos infót a nyitva tartásról, így este 7 után szerettem volna megnézni a fesztivált. Ez hiba volt, egy lacikonyha-szerű standon kívül már nem volt nyitva semmi, így elkezdtem keringeni a környező utcákban. A Pizzásról már olvastam a TonyCaviar blogján, de nem volt különösebben vonzó kívülről a koncertplakáttal dekorált portálja. Aztán némi hezitálás után mégis ide tértem be vacsorálni. Végülis nem bántam meg.
A hely belvilága kissé ellentmondásos, fiatalos (jópofa falfestés), igényes (minőségi evőeszköz, térelválasztók, mosdó, a székek egy része) és olcsó-gagyi (szalvétába csavart evőeszköz, csomagolópapír az asztalokon, a székek másik része, az a bizonyos plakát a portálüvegen) megoldások keverednek. Mintha a tulajdonos nem tudta volna pontosan eldönteni, hová céloz.


A mentás zöldborsókrémleves (680 Ft) nem túl erős kezdés, megerősít abban a vélekedésemben, hogy krémlevest csak drágább helyeken érdemes enni. Tűzforrón érkezik (ezt csak húslevesnél kedvelem), állaga nem krém, ízében a menta brutálisan lenyomja a borsót.
A quattro stagioni pizza (1400 Ft) jobb vétel. Széle vastag és roppanós, közepe vékony, a feltétek az árához képest rendes minőségűek. Talán egy bajom van vele, a tésztája kissé édeskés.
Gyors vacsorám utolsó fogásától tartok leginkább (hogy nem lesz jó), de az egyetlen rendelhető desszert (répatorta narancsos mascarponével, 690 Ft) kellemes meglepetést okoz. Picit túlsütötték, de a répatorta csapdáit (száraz és/vagy fullasztó tészta, túlzott édesség, harsány répaíz) sikerült elkerülni, a híg krém is dicsérhető.
Az egyetlen pincér laza, de kifogástalan munkát végez.
Ha jól láttam, A Pizzásnak van kerthelyisége is hátul, a belső udvarban. Nyáron majd egyszer megnézem a tésztákat is...

Konyha: 4.5 (átlagos)
Árszint: 2 (alsó középkategória)
Ár/érték: 2.2 (minőséggel arányos árak)
www.apizzas.hu

4 megjegyzés:

  1. ölni tudnék most egy jó pizzáért, fa kemencés jó pizzáért, de azt sem tudom hol lehet olyat kapni. vékony tésztát szeretem, nem sok tetôvel....fa kemençes pizza! az a zsír.

    VálaszTörlés
  2. Ez se fakemencés, de elég tisztességes darab. A legjobb elektromos sütőben készített példányok egyébként nincsenek már távol az "igazitól".
    Budapesten a legjobb - fakemencés - pizzák: Il Terzo Cerchio, Pomo D'Oro, Toscana. Majd írok ezekről is. Vidéken sajnos még nem találtam hozzájuk foghatót.

    VálaszTörlés
  3. Fakemencés pizzát Dunaszigeten a Popey vendéglőben szoktunk falni, ha evezni megyünk a Szigetközbe. Kicsit messze van...:)

    VálaszTörlés
  4. Én nemrég az Oinos olasz étteremben ettem egy nagyon jó pizzát. Nagyon közel volt az eredeti olasz pizzához, ajánlom mindenkinek, egy próbát mindenképpen megér. Az étlapjuk linkét itthagyom, hátha kedvet kapott valaki. http://oinos.hu/etelek/

    VálaszTörlés