Rosenstein (Budapest)

Szilveszter előtt - Kamillával és Judittal - a Rosensteinben jártam. Életemben először.


Forrás: www.rosenstein.hu

Az étterem bájosan zegzugos és tele van vacsoravendégekkel. A falakon "időszakos kiállítás" egy Szász Endre epigonjának tűnő művész kissé túlárazott képeiből.
Asztalunk a leghátsó teremben van, udvarias pincér vezet oda. Kamilla barátnője már a terebélyes étlapot tanulmányozza. Egyes "szakértők" azt mantrázzák, hogy széles ételválaszték mellett a konyha nem lehet jó. Én még/már nem gondolok ilyet, igaz, szakértő se vagyok, szerencsére... stábméret és szervezés függvénye a dolog.
Levest csak én eszem. A vargányakrémleves ízre tökéletes, de sajnos kissé ropog. A szárított gombát mosni kellett volna még egy darabig, ezen a gondon nem segít a thermomix.
Utána nagyon jól sikerült feketekagylót osztunk meg Judittal. A hatalmas halom kagylóban csak egy necces küllemű példány akadt, ráadásul az is ehetőnek bizonyult. Végül boldogan kanalazom ki a fehérboros-fokhagymás levet.
Kamilla, szegény, eddig csak beszélgetett és figyelt. Immár megérkezik a vadnyula, vadas mártással és - kérésre - krokettel. A nyuszi kifogástalan, a mártás is az, meg a házi krokett is. Judit bárányáról ennyi jó nem mondható el. A szép, rózsaszín hús szaftos, de rágós. Picit öreg lehetett a berbécs... A köret (tojásos burgonya) ellenben hibátlan. Megkóstolnék még egy zónaadag vadpörköltet juhtúrós galuskával. Helyette finom vörösboros-gombás vaddisznóragut szervíroz a pincérünk, krokettel. Semmi gond, elkortyolom mellé a decinyi, kellemes Takler (vagy Vida?) Merlot-t. A főételek adagjai egyébként méretesek, de nem eltúlzottak.
Kezdünk eltelni, én is. Azért némi szuszogás és terefere után sort kerítünk két desszertre. A mákos-mézes palacsintacsíkok igen finomak, a barátfüle (Kamilla szerint mélyhűtött áru) viszont nem vált ki lelkesedést, csak a mellé adott házilekvár értékelhető (ezt nagyrészt én ettem meg a palacsintacsíkjaim mellé, tovább fokozva az élvezetet).
A cechet Judit állta, így különösen jól éreztem magam. A Rosenstein összességében meggyőzött arról, hogy nagy étlappal, brutális válságban is lehet igényes és sikeres vendéglőt működtetni. Otthon aztán nézegettem a hely igen lassú, Flash Player alapú honlapját. No, ezen még volna mit fejleszteni.

Konyha: 7 (kiváló)
Árszint: 3 (középkategória)
Ár/érték: 2.3 (simán lehetne drágább is)
www.rosenstein.hu

2 megjegyzés:

  1. Helló Hapci, most látom, hogy belecsaptál a lecsóba az utóbbi időben, lesz mit olvasni:) - várom a Ráspi posztot is!

    VálaszTörlés
  2. HradszkiRobi: el kell, hogy szomorítsalak, Ráspi beszámoló nincs a közeli terveimben. Viszont lesz - januári élményeim alapján - Klassz, Abszint/ Szepsy borvacsora, La Terra, Olimpia halvacsora, Solier, Aromi, Il Terzo Cerchio, Barackos Kisvendéglő, ...
    Meg más is, ha megéhezem, de jobb lenne sportolni, mert baromi kövér vagyok. :)

    VálaszTörlés