Kislaki Jánoshegy Kékfrankos 2017

Légli Géza a kézműves borászok első generációjának egyik ikonja, de a boraival sokáig nem sok szerencsém volt. Emlékszem az évtizeddel korábbi, sokak által feldicsért Pirosbor nevű sillerjére, amiből nekem már az első kiadás se jött be túlzottan, a későbbiek pedig riasztóan savanyúak voltak. Vékony és savanykás volt a vörös birtokbor 1-2 általam kóstolt évjárata is, a pinot noir válogatás (talán 2014?) pedig a kiváló körülményeket biztosító tárolónkban néhány hónap fektetés után atomjaira esett szét.
Nem növelte a szimpátiámat, hogy a Kislaki-borok megjelentek ott, ahol az ilyesminek szerintem semmi keresnivalója nincs: a diszkontok polcain. Ebből a termelő értékesítési nehézségeire következtettem jobb híján. Közben azért történt pozitív fejlemény is: a birtokvörös aktuális évjárata (2016) igen jól sikerült. Így levettem az egyik Lidl polcáról a Jánoshegy-kékfrankost.


És nem bántam meg, sőt - ez a tétel nemcsak az árához képest kiváló vétel, hanem bármilyen mércével szép bor.
Közepesen koncentrált, intenzíven gyümölcsös és ugyanakkor érett kékfrankos, jó savakkal, moderált alkohollal, ízléses hordós jegyekkel. Az áráért best buy, de abszolút értelemben se sok egyértelműen jobbat ittam nála magyar termelőtől (ilyenekre emlékszem: Vida Hidaspetre 2013, Wassmann 2012, Heimann Alte Reben 2013, és még néhány, de azok nem ennyibe kerülnek).
Talán csak a savak picit élénkebb zizegése hiányzik belőle, hogy klasszis legyen.

Kislaki Jánoshegy Kékfrankos 2017
Termelő: Kislaki Bormanufaktúra Kft., Balatonboglár (www.kislaki.com)
Beszerzési ár: 2000 Ft (Lidl)
Pont (1-10): 6 (jó)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése