Lola - a sétálóutcán

Lola egy pici cukrászda.
A Dumtsa Jenő utcában, nagyjából szemközt a Barcsay Múzeummal, Szentendrén.
A lokáció alapján turistacsapda is lehetne, de nem az.


Mint lentebb leírtam, egy barátom lányát tanítom autót vezetni. Szentendrén is jártunk, és míg rá vártam, cukrászdázni támadt kedvem. Van egy Szamos a Dumtsa Jenő utcában, de oda nem különösebben vágyakoztam, így felhívtam szentendrei barátomat, Lacit, majd megkerestem a Lolát.


A desszertvitrinben klasszikusok (Dobos és Eszterházy) és saját kreációk, valamint tiramisu és pohárkrémek. A fagylaltok klasszikus süllyesztett tégelyekben pihennek, nem a gagyi és jobb helyeken sajnos egyaránt szokásos módon, látványosan feltornyozva (és telinyomva ezt lehetővé tevő segédanyagokkal). A fagylaltkínálat visszafogott, szerencsére nincs "Hupikék törpikék", "Oreo-kekszes sajttorta" és hasonló baromságok.


Kétszeri mintavétel alapján a sütemények nagyon rendben vannak, abszolút értelemben és az árukhoz (550 Ft) képest egyaránt. A málnás csokitorta és a krémes eper (eper-tejcsoki) egyaránt jó anyagokból készült, visszafogottan édesített és intenzív ízű. Talán a piskótatalpat érheti némi kritika - lehetne picit szaftosabb.


A napi ajánlatként szereplő eper-vanília szelet is szimpatikus, de ez kissé túl édes volt nekem. A Dobos Mihályi László verziójára hajaz küllemében, beltartalomban viszont némi csalódást okozott a többi süteményhez képest: sötétsége ellenére a krém nem mélyen csokis, a piskóta pedig (enyhén) gumisan szivacsosnak bizonyult.


A fagylaltok (300 Ft/gombóc) szinte meghatóan jók. Ilyen intenzív-tiszta ízű málnát és pisztáciát csak pár helyen ismerek Budapesten, a citrom is lehengerlő, a puncshoz hasonlót pedig gyerekkoromban ettem utoljára, illetve a Kisbíró egyik tányérdesszertjének elemeként, de egy csúcsétterem egyszeri fagylaltját sportszerűtlen lenne a cukrászdákhoz hasonlítani.
Még van pár íz, tehát a következő látogatásomra is marad újdonság, az Eszterházy mellé...

2000 Szentendre, Dumtsa Jenő u. 5.
(látogatás időpontja: 2019. VI. 18, VI. 22)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése