Apicius - egy úticéllal kevesebb

A Herendi Porcelánmanufaktúra Apicius étterme és kávéháza egy időben jó hírnévnek örvendett különféle gasztrofelületeken. Nem ettem ott meleg ételt soha, viszont a sütiválaszték minősége és prezentálása pár éve lenyűgözött. Erre emlékezve tavaly betértem hozzájuk a 8-as útról, de nem találtam a korábbiakhoz hasonló süteményeket a pultban, így kávézás (és wc-zés) után távoztam. Pár hete megint Szombathelyen kiállítottam, gondoltam, odafelé megnézem az Apiciust.


A desszertpultban ezúttal se láttam a vonzó dolgokat. Mintha egy alsó-középkategóriás olasz étterembe tévedtem volna: ipari profiterolok és tiramisuk kellették magukat, mellettük egy nem különösebben biztató kinézetű réteseket tartalmazó tálca. Reménykedtem, hátha jobb lesz a beltartalom, mint a külcsín - leültem a teraszon. A rendelést könnyű ebéddé bővítettem: a rétes elé kértem egy paradicsomlevest.
Valami történhetett az Apiciusban a daliás időkhöz képest, nevezzük jobb híján koncepcióváltásnak. A paradicsomkrémleves mozzarellával, pirított tökmaggal (850 Ft) menzai jellegű: nagyon sós, igen híg és meglehetősen csípős, markáns paradicsomíz nélkül. Ráadásul csészéhez képest is nagyon kevés, ami az ár látszólagos alacsonyságát más megvilágításba helyezi.
Utána jött a meggyes rétes, bár ne jött volna. Ilyen íztelen, kocsonyás-homogén állagú izével (tán ún. süthető lekvár) még nem találkoztam rétesben, valószínűleg nem járok olyan helyekre, ahol efféle vacakokat kínálnak. Másnap aztán kaptam hasonlót, de ami a szombathelyi Maci (gyors)pékségben, állva reggelizéshez, frissen, 180 forintért elmegy, az nem frissen, egy herendi tányéron minimum visszás, de inkább felháborító.
Mást nem ettem; a cappuccinóról valószínűleg csúnyákat tudna írni egy trendi kávémániákus, nekem csak szimplán gyatra volt. A pincérhölgynek kivételesen utaltam csalódottságomra fizetéskor, így megtudtam, hogy a sütemények nem helyben készülnek és a jobb darabokat állítólag megette egy turistacsoport. Hát, nem tudom - jattal kétezret hagytam Herenden, minden fillérje kidobott pénz volt. Erős a gyanúm ráadásul, hogy az á la carte desszertek között szereplő "Meggyes rétes konyakos csokoládéöntettel" nevű tételhez aligha gyártanak másik rétest, valószínűleg annak is ez a rémség lehet az alapja. No comment.
Nagy baj lehet az Apicius vezetésével, ha ilyen minőségű dolgokat tesznek ki a gyönyörű porcelánokra. Talán azt gondolják, ez is bőven jó a honi buszos turistáknak és az ex-keletnémet vendégeknek.
Én nyilván túl sznob vagyok célközönségnek, tehát a belátható jövőben nem térek le a 8-as útról Herendnél...

www.herend.com/apicius-etterem.hu
(látogatás időpontja: 2016. IX. 8)

2 megjegyzés:

  1. A gyárlátogatás belépőjegyével be lehet menni, és kapsz egy ingyen kávét. Herendiből jó volt.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A kávém (cappuccino) kétségtelenül jobb volt, mint a rétes...

      Törlés