A Megyeri Csárda gazdája, Hapci, és a büdös hal

avagy súlyos presztízsveszteség-e, ha Oláh Gábor kertészmérnök, egykori balatoni nádi pontyhorgász és hobbi-étteremkritikus nem tudott pontyként azonosítani egy csatorna- és romlásszagú, furcsa állagú halból származó szeletet?

A fenti félmondat az alcím lenne, ha a platform engedne ilyet, s mivel a válaszom rá NEM, közreadom a Megyeri Csárda tulajdonosa és köztem zajlott tanulságos keddi levélváltást a csárdában fogyasztott halléről írt előző posztom kapcsán. A szöveg érintetlen, a pontos időpontokat és a levelek fejlécét kitöröltem a terjedelem ésszerűsítése céljából.

*

Tisztelt Cím!

Írtam az étteremről:

http://gasztrojazz.blogspot.hu/2014/05/megyeri-csarda-fekete-halleves.html

Üdv.: Oláh Gábor
Telefon: (20) 9880587
Metszőolló.hu: www.metszoollo.hu
Santoku.hu: www.santoku.hu
GasztroJazz: www.gasztrojazz.blogspot.com

*

Tisztelt kritikusunk! Köszönjük szépen épitöjellegü véleményalkotását éttermünkröl. Javasolnám azonban,hogy inkább más témában blogoljon,mert soraival saját magát járatja le,a halakhoz,halételekhez való hozzá nem értésével. Amennyiben írásait esetleg elolvassák,Kollégáink részére hamar kiderül,hogy azokat egy,a vendéglöket unalmában kritizáló,outsider debil írogatja. Ha észrevette,soraiban csakis negativomokat ir és nem csak a Megyeri Csárdáról,hanem más egységekröl,étkekröl is.. Ön nem szeret étterembe járni,nem szeret enni sem. Mi értelme van naponta többször is fizetni az éttermekben,ha elöre tudja,nem fog izleni amit kér? Legjobban akkor járna,ha jelentkezne az adóhatósághoz,revizori pozícióba. Úgy ehetne,ihatna,pénzébe sem kerülne..na és nem utolsó sorban az esze is megvan hozzá. Sok sikert munkássága befejezéséhez! Csányi László,tulajdonos.

*

Tisztlet Csányi úr!

Köszönöm véleményét, nyugodtan beírhatja a blogra is.
A jelzők nem zavarnak különösebben, de a vendégek ledebilezése helyett/mellett szerintem el kellene gondolkodnia, hogy én egy vendég vagyok, aki szereti a halászlevet és rettenetesen rosszat evett az éttermében.
Mint hobbiblogger pedig véletlenül se írok rosszat semmiről, ami nem rossz.

Üdv.: Oláh Gábor
Telefon: (20) 9880587
Metszőolló.hu: www.metszoollo.hu
Santoku.hu: www.santoku.hu
GasztroJazz: www.gasztrojazz.blogspot.com

*

Tisztelt uram! Egy dolgot engedjen meg. Olvassa el figyelmesen amiket irt,gödröl,bajai halászcsárdáról,stb,valamint gondolja át a 'börös pengasius'-ról irt gondolatait. Az emlitett halat csak nyúzott állapotban lehet beszerezni,ez által szervirozni is. A további viszontnemlátás reményében,üdvözlöm. Cs. L

*

Tisztelt Csányi úr!

Korrigáltam a cikket ("update" a végén).
Azt nem ígérhetem, hogy nem éhezek meg a csárdája környékén a jövőben... és ha akkor jót kapok, természetesen azt is megírom...
Nem mondom, hogy olvasgassa a blogot, de téved, ha ebből a pár írásból azt hiszi, hogy valamiféle előítéleteim vannak a honi vendéglátósokkal kapcsolatban. Elenyésző arányú a brutális lehúzás az írásaim között, nem dühöngeni és botrányt kelteni járok éttermekbe, hanem enni. És mindig fizetek érte.

Üdv.: Oláh Gábor

*

Tisztelt uram! Öszintén szólva,nem kívánnám egyikünknek sem,hogy önt a Megyeri Csárda környékére sodorja korgó gyomra. Annál is inkább nem,mert Felszolgáló Kollégám,aki mellesleg profi portrérajzoló,festö,emlékszik önre,és nem szégyellte megfesteni a fizimiskáját. Hogy a Megyeri Csárdában nem fog jól lakni ameddig én vagyok a tulajdonosa az biztos,valamint,konkurrencia ide,vagy oda a környékünkön található valamennyi, valamirevaló éttermet 'értesítünk' ártó személyéröl,ténykedéséröl. Üdv. Cs. L

*

Tisztelt Csányi úr!

Azt hittem eddig, Önhöz hasonló vendéglős csak viccekben létezik. Az egykori Wittmann-fiúk ténykedése idején hallottam hasonló reakciókról, azt hittem, elmúlt az az időszak.

Kitehetem a levelezésünket a blogomra?

Üdv.: Oláh Gábor

*

Tisztelt uram! Tudtommal semmiféle törvényszegést nem követ el,ha levelezésünket megjelenteti blogjában. Kevesebb nem,maximum több Vendégünk lesz általa. Tudja Wittmanék,Medve úr és maga között egy fontos különbség van,mégpedig az,hogy ök értettek valamicskét az ételekhez. Ez pedig elég fontos pont egy étterem blogger számára. Szerintem.. lehet egy kertészmérnök ezt másképpen gondolja.? Üdvözlöm. Cs. L

22 megjegyzés:

  1. nagy tisztelettel továbbvinném ezt a beszélgetést, elrettentő példaként

    VálaszTörlés
  2. A profi portrérajzolónál már nagyon röhögtem. És észre sem veszi az úriember, hogy milyen szánalmas... Ha ennyi energiát az ettermébe fektetne, lehet, te is szebbet tudtál volna írni róluk.

    VálaszTörlés
  3. Még nem jártam a Megyeri csárdában. Nem is fogok. És nem Oláh Gábor/Hapci halászlékritikája miatt...

    VálaszTörlés
  4. Hapci keményen megdolgozott a kitüntető "debil" címért! Ezt meg kellene ünnepelni valami maradandóval, tán egy kisebb plakett is megteszi... Csányi úr pedig kaphatna egy lovasszobrot! (Mindenki képzelje el maga, nem részletezem...)
    Meglepett a tulaj olvasottsága: Wittmann fiúk meg Medve, aki egyébként Medwe volt, úgy tűnik, régi vendéglátós! És sikeres! Jó neki!
    Mackóúr

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom, döglött (illatos) lovon képzelted el...

      Törlés
  5. Ez a posztunk jutott erről a levelezésől eszembe, ami épp a minap töltötte be hetedik életévét: http://www.sajnos.hu/blog/hortobagy-mitha-csak-1985-ot-irnank/

    VálaszTörlés
  6. /Kevesebb nem,maximum több Vendégünk lesz általa./ - ez a fickó valami másik dimenzióban él.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Talán arra gondolt, hogy a tudományos érdeklődés (a bomlás fázisainak tanulmányozása különböző halakon) vihet oda embereket.

      Törlés
    2. Sok pontyot és pangasiust ettem már; a felszolgált és lefotózott hal biztosan nem pangasius volt, hanem nagy valószínűséggel - ahogyan azt M. is állítja - ponty. A lényeg persze nem ez, hanem az, hogy a halétel romlott (büdös) volt. Erre nincs mentség. Hapci helyében szóltam volna a pincér(nő)nek, hogy mi a gond; kértem volna helyette egy azzal nagyjából azonos értékű másik ételt. Ha a felszolgáló kitartott volna amellett, hogy a hal nem rossz (csak pl. "ilyen a fűszerezése"), akkor megkértem volna, hogy fogyassza el előttem - vendégem egy halászlére. :)

      Törlés
    3. Köszi a tippet, de nem biztos, hogy vágynék másik ételre olyan helyen, ahol ez a hal kikerülhetett a konyháról.
      Pangasius ügyében pedig speciális balszerencsém, hogy - az olvasók és hozzászólók vélhetően nagy többségével ellentétben - én már láttam élő pangasiust, itthon is.
      Arra jutottam, hogy ha történik még velem hasonló valahol, a gyanús/romlott ételt beviszem vizsgálatra az illetékes hatósághoz.

      Törlés
  7. Hehhh, a vendéglős úr igen jól eltanulta a közélet stílusát. Még egy párt sem fedezte fel? Hihetetlen.

    VálaszTörlés
  8. Egy jó tulajdonos csöndben meghajol a kritika elött, és utána néz, hogy mit javithatna. Ezzel a levélváltással el is fogadta, hogy egy gyenge minőségű terméket ad el a vendégeinek.Gondolom már többen megmondták neki, ezért is akadt ki ennyire, Inkább álljon a séf mellé, és készítsenek egy jó halászlét, ami nem egy nagy tudomány meg kell hagyni :)

    VálaszTörlés
  9. Az ilyen PARASZT tulajdonosok miatt tart ott a magyar vendéglátás ahol...
    Én abban a pillanatban , hogy büdös volt az étel ( de ha már csak gyanús is ) telefon, és ÁNTSZ.

    Nekik aztán verheti a nyálát az ilyen megérdemli a pár millás büntetést.

    Ha nem képes lelkiismeretesen, hozzáértéssel végezni a munkáját, menjen inkább szart lapátolni.

    És a büdüs bunkó még nekiáll vitázni a fizető vendéggel.
    Nem értem milyen vastag bőr van az ilyenek pofáján...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezen a blogon törekszem a kiegyensúlyozott/kulturált hangnemre, tehát én nem írhatok ilyeneket... de egyetértek...
      Hozzáteszem, az ilyen szemléletű tulajdonos elég ritka eset lehet manapság, inkább az a jellemző, hogy rendes-gondos-vendégszerető tulajdonosok aránylag jó éttermei is panganak.

      Törlés
  10. Mindenben igazad van Hapci !

    A hozzászólásomat pedig ha gondolod nyugodtan töröld, az erős hangvétel miatt ne legyen belőle gond...

    Reménykedjünk, hogy a tulajdonos elnyeri méltó "jutalmát" !

    Neked pedig kívánom, hogy ne fuss bele több ilyen "vendégszerető" tulajba !

    Normális helyeken a negatív kritikát is megköszönik, hogy fejlődhessenek, tovább fent tudjanak maradni.

    A tulajdonos úrnak üzenem, aki vendéglátásra adta a fejét, hogy az első számú szabály amit mindenki ismer:
    A VENDÉGNEK MINDIG IGAZA VAN ( ha nincs akkor is ).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gond, ha mások erős dolgokat írnak ide - én nem akarok. :)
      Az utolsó, klasszikus mondat tartalmával nem értek egyet, igenis van elviselhetetlen vendég, akivel szemben a tulajdonos vagy üzletvezető bármilyen reakcióját megértem, az azonnali kidobást is. Én nem szoktam hisztizni (volt már olyan félig romlott étel, amiből az ehető alkatrészeket szó nélkül megettem), de ez a hal túlment minden határon.

      Törlés
  11. Nekem elsô dolgom lett volna a gyanús étel visszaküldése

    VálaszTörlés
  12. Ezhülye.... :(

    VálaszTörlés
  13. Ma mégsem megyünk....pedig biztos jó a negatív kritika... de ha a tulaj mondja ki, akkor oda kár menni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van számos helyen jó halászlé Budapesten... bár a sorozatommal elakadtam kissé, a Halvárról szóló írás valamiképp még mindig nem készült el.

      Törlés