Gringos Amigos - még van hová előre, amigos

A honi mexikói éttermekkel viszonylag kevés élményem volt eddig, mivel egyik se győzött meg. A körúti Arribában egész jó dolgokat ettem, de az ár/érték arány nem volt kedvemre való, vagyis jócskán éhes maradtam 2500 forint elköltése után. A Tacos Locosban pedig szimplán nem ízlett az étel, száraz-megfáradt hús volt a tortillában.
Az Arriba terjeszkedése időközben elérte Újbudát, az Allée bevásárlóközpont külső részén nyitottak újabb üzletet, és a közvetlen közelünkben is van már mexikói gyorsétterem: az egykori Café Erté helyén nyílt meg a Gringos Amigos.


Egy ideje láttam a tacepaót a régóta élettelen hely portálján, miszerint itt hamarosan mexikói étterem lesz. S lőn. Január közepén egyszer pizza helyett tortillás holmikat vacsoráltunk Kamillával, aztán tegnap betoltam egy burritót magamban is.
A Gringos kialakításakor nem törekedtek parttalan pénzszórásra, tehát a lehető legtöbbet megtartották az egykori luxusétterem belvilágából, és kissé megküldték mexikói motívumokkal. Itt-ott színes csíkok, vidám felületű asztalkák, sombrerós lámpaernyők. Elég különös mixtúra, de nincs vele nagy baj, legfeljebb meglepő, amikor a trezorszerű bejárati ajtón betérve kordonnal terelnek a pulthoz.
Nagy erénye a helynek, hogy a tortillát frissen sütik és egy főétellel simán jól lehet lakni. A burritók-quesadillák készítéséhez használt betétek általában rendben vannak, bár az edénykékben várakozó húsfoszlányok nem túl lelkesítőek. A kiszolgálás nagyon kedves, a pultos lányok segedelmével jó hangulatban lehet összeválogatni az ételek alkatrészeit. A quesadilla bejött, viszont kicsit száraznak tűnt az így elkészült burrito (1590 Ft). Talán érdemes az arányokba is beleszólni: kevesebb hús/bab és több tejföl/salsa jót tett volna - legközelebb okosabb leszek.
A tálaláshoz használt alufóliás edénykék eléggé kiábrándítóak, az evőeszköz szerencsére fémből van. Bor nincs, pedig szívesen innék ilyen kajához - lehet, hogy nem vagyok vele egyedül.


Desszertet egyet próbáltam, a brownie olcsó (350 Ft), kellően szaftos, és fárasztóan-egyoldalúan édes. Nagyon kívánna valami pikáns öntetet, ami persze nincs, illetve nehezen lenne pászítható a nylon zsugorfóliában kiadott sütihez. Kicsit gondolkodtam, hogyan is kellene a brownie-t kulturáltan fogyasztani, bár kétségtelen, hogy a hulladék szaporítása (egy újabb rémes alufóliás tálka) se lenne ínyemre.

A Gringosnak vannak gyermekbetegségei, illetve ha ez a végleges produkció, engem annyira nem vonz a dolog. A közelben járva, gyors étkezésre megfelel, ha viszont nem autózok éppen éhesen a Tartsay Vilmos utcában, Kamilla ennél élvezetesebb mexikói kaját rittyent az összecihelődéshez-odaéréshez szükséges idő alatt itthon, bolti tortilla használatával is...

www.gringosamigos.com
(látogatás időpontja: 2014. I. 17, III. 11)

2 megjegyzés:

  1. Itt jobbra látok egy rovatot: Borok/éttermek és pontok.
    Hát ez mire van, ha nem használja a gazda?
    Mackóúr

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak ott bátorkodom pontozni, ahol legalább 3-4-szer ettem és kellően sok ételt megkóstoltam/megkóstoltunk.

      Törlés