Rezsicsökkentés

Valaha úgy volt, hogy 3 évig tartottunk meg egy autót. Fura szokás volt, még a szocializmusból öröklődött, amikor egy Ladát drágábban lehetett eladni 1-2 évesen, mint előfizetve megvásárolni újonnan.
Az új rendszerben egy Nissannal sikerült túllépni ezen a berögződésen.
Mostanáig úgy volt, hogy csak új autót vásároltunk és kizárólag márkaszervizben javíttattunk.


Tavaly aztán történt valami. Egészen pontosan az, hogy a Fiat törött jobb első lámpájának cseréje (84000 Ft plusz munkadíj) után pár hónappal a baloldali lámpa párásodni kezdett egy szubminimális koccanásból származó rejtett repedés következtében. Ekkor már lejárt a garancia, de a csodálatos budaörsi Fiat-szerviz valamilyen megfontolásból továbbra is csak eredeti lámpát óhajtott volna beszerelni, újfent 84000 forintért, plusz munkadíj. Kicsivel előtte kicserélték a kesztyűtartó zárjában eltört 3x2 centis műanyag biszbaszt tizenötezerért, amitől jócskán meglódult a vérnyomásom.
Kiterjedt közéleti aktivitásom (kommentelés) kapcsán ismerek egy autóalkatrészekkel kereskedő kedves hölgyet. Megkérdeztem, mi a helyzet lámpa ügyében. Elnézően röhögött rajtam, amikor kiderült, hogy alkatrészt még csak márkaszervizben vásároltam. Elmesélte, hogy a Fiat lámpáját gyártó olasz cég saját nevén a lámpatest ára bruttó 32000 Ft, ha viszont megfelel utángyártott is egy másik olasz gyártótól, az pont a fele.
Felcsillant a szemem, mint egyszeri magyarnak rezsicsökkentéskor, és az utángyártottat választottam. Gondoltam, mivel az eredeti sz*r (egy nagyobb svábbogár nekitámaszkodásától eltörik), ez se lehet sokkal rosszabb.
Az elképzelés igazolódott, az új lámpatest pont olyan, mint az eredeti, tehát sz*r.
Ellenben maradt 68000 forintom, plusz a munkadíj különbözete - ugyanis az is jóval kevesebb volt, mint Budaörsön.

Már sejtem, mi lesz az autós egyedfejlődésem következő állomása: használt autót veszek.
Szegény márkakereskedések...

6 megjegyzés:

  1. Én ezért vettem használt autót, amikor a céges járgányt vissza kellett adnom. Belegondoltam az értékvesztésbe, abba, hogy több százezret vesztenék csak azzal, hogy kigurulok a márkakereskedés ajtaján, ezért inkább megvettem egy ismerős keveset futott, dédelgetve szeretett autóját. Ez másfél éve történt, eddig nem bántam meg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig csak az tartott vissza tőle, hogy nem értek az autóhoz, és mindig adódott valami csábító akció...

      Törlés
  2. "kedves" Uhh, nemár! "hölgy" Jaaj :S

    De most komolyan, a fiúké az érdem, mindennap csodát tesznek, hogy fennmaradjunk.

    Na és akkor lényegre: mi a baja a lámpatestnek? Párásodik, ez is?

    Jó hogy belinkelted, a weboldalnak is rég késznek kéne lennie..

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Minek nevezhetlek?
      Nincs a lámpával semmi baj, nem párásodik és pont olyan vacak műanyagból van, mint az eredeti. :)
      Teljesen elégedett vagyok.

      Törlés
    2. Minden OK! :) Csak megijedtem, hogy innentől kedvesnek meg hölgynek kell lennem.

      Most megyek és bebizonyítom, hogy robot sem vagyok. ;)

      Törlés
  3. Elvből-csak használtat, mármint autót. Kevés kilométerrel, nem baj, ha öreg. Aztán hajtjuk, javíttatjuk, már nem márkaszervizben, míg megy, utána mehet a roncstelepre vagy talán még marad rajta pár fillér a beszámítás után. S jöhet a következő. Annyi kilométerrel, amit mi megteszünk 1 évben, az új két év alatt annyira régi lenne, hogy soha nem érnénk utol magunkat.

    VálaszTörlés